4 de juliol de 2008

. COL·LABORACIÓ /La UdL assessorarà la Universitat colombiana del Tolima sobre parcs científics. Ambdues institucions també col·laboraran en la formació d'estudiants de doctorat

Reunió a la Universitat de Lleida amb el rector de la Universitat de Tolima
[+] AMPLIAR IMATGECarme Figuerola i Ramon Canela, amb el
rector de la Universitat de Tolima
Així ho han acordat aquest divendres els vicerectors de Relacions Internacionals i Cooperació, Carme Figuerola, i de Política Científica i Tecnològica, Ramon Canela, amb el rector d'aquesta universitat colombiana, Jesús Ramon Ribera Bulla. Abans de reunir-se, Ribera ha visitat els campus de Ciències de la Salut, Agrònoms i Rectorat.

La UdL i la Universitat de Tolima ja tenen un conveni marc de col·laboració, que ha permès posar en marxa diversos projectes. Destaca un estudi socioeconòmic de la regió de Lérida que duen a terme conjuntament experts colombians amb els professors de la UdL Pere Enciso (degà de la Facultat de Dret i Economia) i Jaume Lloveras (director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària). També s'ha iniciat un estudi sobre microcrèdits. Aquests projectes compten amb el suport del Centre de Cooperació Internacional de la UdL i s'emmarquen en l'agermanament entre les ciutats de Lleida i Lérida, impulsat per la Paeria.