4 de juliol de 2008

La qualitat docent de la Universitat de Lleida, entre les millors de tot Espanya

. Segons un estudi del Banco Santander, només la superen la Pública de Navarra i la Pompeu Fabra

Biblioteca de Cappont de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELa UdL té la millor ràtio de places de
biblioteca per alumne
La UdL és una de les líders en qualitat docent a nivell de tot l'Estat espanyol. Segons el darrer estudi de la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CyD) del Banco Santander, se situa entre les dotze primeres universitats públiques en 6 dels 9 indicadors per avaluar aquest concepte. Tan sols la Universitat Pública de Navarra i la Universitat Pompeu Fabra superen la UdL en aquest rànquing, basat en les dades del curs 2004-2005.

Per mesurar la qualitat docent, la Fundació CyD es fixa en l'eficàcia acadèmica, els recursos docents i el grau d'obertura a l'exterior. En el primer apartat, els alumnes de primer i segon cicle de la UdL presenten una taxa de rendiment del 65%, el que situa la Universitat de Lleida en el lloc onzè de la taula.

Pel que fa a recursos, la UdL lidera el rànquing espanyol de places a les biblioteques, amb 3'91 llocs simultanis per estudiant. També destaquen la ràtio de personal docent investigador per alumne (12'4), la cinquena millor de l'Estat, i la despesa corrent per estudiant, xifrada en 5.380 euros.

La UdL és la universitat pública catalana amb més alumnes europeus i la segona de tot Espanya amb el major nombre d'alumnes estrangers de nou ingrés
La Universitat de Lleida també ocupa el cinquè lloc pel que fa al percentatge de matriculats de fora de la seua província (32'2%). A més, és la segona de tot Espanya amb el major nombre d'alumnes estrangers de nou ingrés (5'3%), només superada per la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

Parlant encara de la capacitat per atreure estudiantat estranger, la UdL és la universitat pública de Catalunya amb més alumnes europeus i la segona pel que fa als provinents de la resta del món. Destaca, sobretot, que els estudiants de doctorat estrangers superen el 20% del total. Un fet que, a banda de Lleida, només es reprodueix a Sevilla, Jaén, Alacant, la Universidad Carlos III de Madrid i la Politècnica de Catalunya. La vicerectora de Docència de la UdL, Isabel del Arco, valora positivament aquestes dades ja que "demostren que la qualitat docent de la Universitat de Lleida atreu estudiants a nivell internacional". L'assignatura pendent és captar més alumnes de la mateixa província que, segons les dades de l'estudi, al curs 2004-2005 representaven un 67'3%.