4 d'abril de 2013

La UdL acull per primer cop l'Olimpíada estatal de física

. Uns 140 estudiants d'arreu de l'Estat participen a la trobada entre 13 i el 15 d'abril

Olimpíada de la Física / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Vila, Fernández, Tornos, Ros i Castillo / FOTO: UdL
baixcorva
Un total de 141 alumnes provinents d'arreu de l'Estat espanyol participaran en la fase estatal de la 24a Olimpíada de Física, que tindrà lloc a la Universitat de Lleida (UdL) del 13 al 15 d'abril. Són estudiants preuniversitaris, de Batxillerat i Graus Formatius de Cicle Superior, de 39 delegacions. És el primer cop que la capital del Segrià acull aquesta competició intel·lectual, que organitza la Reial Acadèmia Espanyola de Física amb la col·laboració de la UdL i l'Ajuntament.

L'objectiu de l'Olimpíada de Física és incentivar les persones amb talent i motivar el seu treball en els àmbits científic i tecnològic. En aquest sentit, el rector de la UdL, Roberto Fernández, creu que "amb la ciència i el coneixement cal fer el mateix que en el futbol: invertir en el planter".

La competició tindrà lloc a l'edifici polivalent del campus de Cappont. Els participants realitzaran proves teòriques, consistents en l'anàlisi de qüestions i problemes, i una pràctica d'experiències de laboratori. Una d'elles tindrà algun element relacionat amb Lleida, segons ha avançat el director de l'Olimpíada Espanyola de Física, José Tornos. "Són exàmens bastant més difícils que la selectivitat, amb un llistó força alt", ha explicat.

Els cinc primers classificats participaran a la 44a Olimpíada Internacional de Física, que se celebrarà al juliol a Copenhague (Dinamarca). Els quatre següents competiran a la 18a Olimpíada Iberoamericana, que tindrà lloc al setembre a Santo Domingo (República Dominicana).

A la presentació també han assistit l'alcalde, Àngel Ros; la vicerectora d'Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua, Neus Vila; el regidor d'Educació, Jesús Castillo; i els professors de la UdL Fernando Guirado i Joan Ramon Rosell.