30 de setembre de 2010

La UdL aposta per la col·laboració en recerca amb empreses del PCITAL

. Aprovades dos noves convocatòries d'ajuts per impulsar la investigació
audio
Recerca a la Universitat de Lleida
El Consell de Govern de la UdL ha donat avui llum verda a dos noves iniciatives destinades a d'impulsar la recerca. Es tracta, d'una banda, del Programa UdL-Impuls, finançat pel Grupo Santander; una convocatòria d'ajuts per potenciar la col·laboració en projectes de R+D+i entre grups d'investigació de la UdL i empreses fonamentalment implantades, o es vulguin instal·lar, al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL). L'objectiu principal és crear ocupació a partir d'aquesta activitat conjunta de recerca entre Universitat i empreses. La convocatòria, a la qual hi pot optar el personal acadèmic i investigador (PDI) de la UdL, està dotada amb 200.000 euros per any i, de moment, es compta amb finançament per a un total de cinc anys. El termini per presentar sol·licituds finalitza el proper 30 de novembre.

D'altra banda, i per aconseguir incrementar el nombre d'investigadors de prestigi internacional a la Universitat de Lleida, el Consell de Govern ha aprovat la convocatòria d'ajuts per a la captació de nou talent. Dotada amb 10.000 euros, es destinarà a cobrir les despeses de viatge (anada i tornada), allotjament i manutenció d'una setmana de l'investigador o la investigadora convidat a la UdL. L'objectiu és facilitar que experts forans de prestigi interessats amb la recerca que es fa a la UdL la coneguin d'aprop i s'hi puguin vincular mitjançant convocatòries externes com ara ICREA o Serra Hunter. El termini de presentació de sol·licituds acaba el 20 d'octubre.

La convocatòria, a la qual hi pot optar el personal acadèmic i investigador de la UdL, està dotada amb 200.000 euros per any i, de moment, es compta amb finançament per a un total de cinc anys
Entre altres, el Consell de Govern també ha aprovat la incorporació de la UdL al Consorci Pirineus, territori de la memòria, un ens públic, amb seu a la Pobla de Segur, constituït per a l'establiment i la gestió en comú dels espais de memòria a l'Alt Pirineu mitjançant l'exposició, la recerca, la interpretació i la divulgació dels fenòmens històrics en el període 1931-1980 a Catalunya. A banda de la Universitat, hi formen part la Generalitat, el Memorial Democràtic, la Diputació de Lleida; els consells comarcals del Pallars Jussà i el Pallars Sobirà; i els Ajuntaments de Sort, la Pobla de Segur, i Montellà i Martinet.