30 de novembre de 2010

audio
Exposició Francesc de Borja. CAEM de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEObres de Goya, Zurbarán i El Greco formen part de la mostra

El Centre Internacional d'Art d'Època Moderna (CAEM) de la Universitat de Lleida, liderat pel catedràtic d'Història de l'Art Ximo Company, coordina l'exposició del cinquè centenari de Sant Francesc de Borja, que es pot veure a Gandia fins el proper 9 de gener. Més de 5.000 persones ja han visitat San Francisco de Borja: Grande de España, que aplega pintures de grans mestres com Goya, Murillo, Zurbarán o El Greco, entre altres.

El catàleg de l'exposició compta amb cinc estudis monogràfics sobre diversos aspectes de la vida i l'obra de Sant Francesc de Borja (1510-1572), besnét del Papa Alexandre VI, virrei de Catalunya, Gran d'Espanya i home de confiança de l'emperador Carles V. La seua figura és el fil conductor d'un recorregut per l'art i l'espiritualitat en la cultura hispana durant els Segles d'Or.

El comissari de l'exposició i director científic del catàleg és membre de l'Institut Internacional d'Estudis Borgians. Ximo Company ha dividit les peces entre dos espais: el Palau Ducal dels Borja i la sala d'exposicions La Marquesa. El catedràtic de la UdL ha comptat  amb la col·laboració del professor de la Universitat Politècnica de València Joan Aliaga.