30 de març de 2010

Experts d'arreu del món debatran a la UdL com afrontar l'augment de la producció animal

. En la primera Conferència Internacional del programa Ensminger que se celebra a Espanya
audio
Porcins. Universitat de Lleida
  foto: biosfera.cat
Com satisfer la creixent demanda de productes ramaders respectant el medi ambient, el benestar animal i la seguretat alimentària. Aquest és l'eix de la Conferència Internacional Adapting animal production to changes for a growing human population (L'adaptació de la producció animal als canvis pel creixement de la població humana) que se celebrarà a la Universitat de Lleida entre els dies 19 i 21 de maig. És el primer cop que l'Estat espanyol acull aquesta trobada professional que impulsa la Universitat Estatal d'Iowa, una de les més importants del món en l'àmbit de la ciència animal, a través del programa Ensminger. La UdL hi col·labora des de l'any 1999 mitjançant l'intercanvi de professorat i alumnat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA).

Científics de prestigi internacional, representants de la indústria i estudiants debatran al voltant de l'augment demogràfic i del nivell de renda en molts països, que fa preveure que la demanda global es dupliqui durant la primera meitat d'aquest segle, al mateix temps que el canvi climàtic pot afectar els recursos disponibles per a la producció d'aliments. La Conferència Internacional s'articula al voltant de diferents àrees: comerç mundial, biotecnologia, sanitat animal, nutrició i benestar, qualitat, seguretat i capacitació professional. Totes les ponències es recolliran en un llibre.

L'augment de la demanda global previst i els efectes del canvi climàtic sobre els recursos disponibles per a la producció d'aliments seran alguns dels eixos de la conferència
L'ETSEA compta actualment amb dos grups de recerca reconeguts que treballen en la millora genètica i la gestió del porcí, i els factors que afecten la fertilitat i el manteniment de la gestació en vaquí de llet. A banda de diferents professors de la UdL i la Universitat d'Iowa, entre els ponents destaquen el director de Nutrició del grup Vall Companys, Jaume Coma; el responsable de ramaderia, deforestació i medi ambient de l'Organització de les Nacions Unides per l'Agricultura i l'Alimentació (FAO), Pierre Gerber; o William J. Smith, del Banc Mundial. També participaran professors de Bèlgica, el Regne Unit i Kenya.

PROGRAMA DE LA CONFERÈNCIA