30 de maig de 2008

. RECICLATGE / La UdL ha augmentat un 53,58% la recollida selectiva de residus. Els diferents campus han reciclat prop de 20.600 quilos de paper i cartró durant el 2007

Paperera de reciclatge a la Universitat de Lleida
Papereres de recollida selectiva a la UdL
Les dades facilitades pel Grup Ecologista Gençana, que s'encarrega d'aquest servei, indiquen que els diferents centres han "separat" un total de 20.580 quilos d'aquests materials durant el 2007, 7.180 més que l'any anterior. Analitzant les xifres per campus, el que genera més residus reciclables d'aquest tipus és el del Rectorat, amb 6.180 quilos. Per darrera trobem la Facultat de Ciències de l'Educació (encara ubicada a la Caparrella durant l'any passat), amb 4.800. Completen la llista la Facultat de Medicina, amb 3.600 quilos d'aquests materials; els centres ubicats al campus de Cappont, amb 3.600 més, i l'ETSEA, amb 2.400 quilos.

El paper és el residu majoritari a la UdL. Per això, la comissió de Medi Ambient de la Universitat va iniciar al 2001 una campanya de conscienciació sobre el reciclatge d'aquest material i va signar un conveni de recollida de paper i cartró amb el Grup Ecologista Gençana. Anteriorment ja s'havien instal·lat papereres específiques als despatxos de la UdL.