30 de juny de 2009

Obres de Jesús Moncada, Albert Bayona i Garcia Sarramona amplien el fons d'art de la Facultat de Ciències de l'Educació. Aquestes peces s'afegeixen a les de Guillem Viladot i Teresa Vall Palou

Donació d'obres de Jesús Moncada al fons d'art de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Jaume Barrull, Albert Bayona, Rosa Maria Moncada i Mar Moreno, davant els olis de l'escriptor de Mequinensa
Tres olis pintats als anys 80 per l'escriptor de Mequinensa, Jesús Moncada, cinc peces de la sèrie Mapes d'Europa, d'Albert Bayona, i un acrílic sobre paper fotogràfic de 1983 de Manel Garcia Sarramona, són les noves obres del fons d'art de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL que va inaugurar-se el passat mes de febrer amb un poema visual de Guillem Viladot i un quadre de Teresa Vall Palou.

Els olis sobre paper de Moncada anomenats Personatges mequinensans han estat donats per la seua germana Rosa Maria, mentre que l'acrílic (Sense títol) de Garcia Sarramona és una cessió d'ús que fa la Diputació de Lleida a la Universitat. Les obres de Bayona (plòter sobre paper), realitzades entre el 2002 i el 2004, són també una donació del propi artista lleidatà.

A l'acte d'ampliació del fons, que ha tingut lloc aquest matí a la Facultat, hi han assistit, el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària, Jaume Barrull, la degana del centre, Mar Moreno, així com Albert Bayona i Rosa Maria Moncada. Tots ells s'han mostrat satisfets perquè la Universitat aculli aquestes obres, instal·lades en diferents espais de la primera planta de l'edifici.