30 de juny de 2006

La Universitat de Lleida i el Grup Santander renoven la seva col·laboració institucional

Emilio Botín, Joan Viñas i Josep Maria Pujol Es crearà un nou programa de beques de doctorat per a universitaris iberoamericans amb un currículum destacat

El banc ha signat un acord amb la Fundació 700 Aniversari de la Universitat de Lleida, per a ajudar en el finançament del projecte i direcció d'obres del nou edifici de la Facultat de Ciències de l'Educació

Joan Vinyes, rector de la Universitat de Lleida, i Emilio Botín, president del Grup Santander, han signat avui un conveni pel qual ambdues institucions renoven i amplien la col·laboració que mantenen des de 1997 i pel qual es crearà, amb el suport del banc, el nou programa de beques JADE PLUS, que oferirà a universitaris iberoamericans que tinguin un currículum destacat la possibilitat doctorar-se en la institució acadèmica catalana.

Els beneficiaris del Programa JADE PLUS rebran ajudes de Santander per a cobrir les seves despeses d'allotjament, manutenció, assegurança mèdica i integració lingüística i cultural durant els dos primers anys que cursin estudis de doctorat, que podran estar relacionats amb l'àmbit de les Ciències Socials, o bé amb el Científic Tècnic. La Universitat de Lleida, per la seva part, cobrirà altres despeses que es recullin en el programa, així com els derivats del viatge i l'estada durant el període d'investigació i preparació de tesi, que tindrà lloc en el tercer any. El Programa JADE PLUS facilitarà així mateix la incorporació dels seus beneficiaris als grups d'investigació de la universitat.

En l'àmbit acadèmic, es manté i estén la col·laboració del Santander en el Programa JADE, de beques destinades a universitaris mexicans que durant sis mesos completen la seva formació de grau. Des que aquest projecte es va engegar l'any 2002 s'han beneficiat 71 estudiants de les seves ajudes.

Part de l'aportació de Santander es destinarà igualment al desenvolupament de Programes de Cooperació Internacional en els quals participi la Universitat de Lleida.

S'estudiaran, a més, noves funcionalitats a incorporar en la Targeta Universitària Intel·ligent, que el Santander emet a la Universitat de Lleida des de 1999. Aquest carnet universitari desenvolupat per l'entitat bancària incorpora els últims desenvolupaments de la tecnologia xip, el que permet ajustar els serveis que oferix a les necessitats específiques dels col·lectius universitaris. El Grup Santander conta amb una gran experiència en la prestació d'aquest servei i, en aquests moments, més de 2 milions d'universitaris d'Espanya, Portugal i Iberoamèrica utilitzen un carnet desenvolupat pel banc en col·laboració amb cada universitat.

L'acord recull també l'interès de Santander per trobar la fórmula més adequada per a col·laborar en la creació del Centre de Biómica Agroalimentaria, que formarà part del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida. L'objectiu d'aquest centre, que funcionaria a partir de 2009, serà cobrir les necessitats de desenvolupament biotécnológic del sector agroindustrial de l'euroregió d'influència (Espanya, sud de França, nord d'Itàlia).

Santander ha signat així mateix un conveni amb la Fundació 700 Aniversari de la Universitat de Lleida, pel qual dotarà un fons destinat, entre d'altres finalitats, a finançar el projecte i direcció d'obres del nou edifici de la Facultat de Ciències de l'Educació -redactat per l'arquitecte Alvaro Siza-, i les activitats de l'Associació d'Antics Alumnes de la Universitat de Lleida, entre les quals destaca el premi “Alfons de Borja”.

Associació d'Antics Alumnes de la UdL
Club Santander Universitario