30 de juliol de 2007

La UdL "oficialitza" les peticions per a Medicina

Facultat de Medicina. UdL
Facultat de Medicina de la UdL
El rector de la UdL, Joan Viñas, ha tramès avui a la conselleria d'Innovació, Universitats i Empresa la "Proposta per a la millora dels estàndars de la Facultat de Medicina de Lleida", un document elaborat pel seu degà, Joan Ribera, on es recullen les peticions de la facultat "per corregir els dèficits històrics". El document sol·licita a la conselleria que dirigeix el republicà Josep Huguet, un pla d'inversions per millorar els estàndars del centre, així com la incorporació de 30 estudiants més el proper curs acadèmic i una proposta per acollir més alumnes a partir del curs 2008-09.

El rector afirma que "és possible" ampliar de 120 a 160 el nombre de places de primer el proper curs acadèmic donat que la nota de tall és superior a 8. Si això fos acceptat, tant Viñas com Ribera, reclamen un increment de dotació de professorat, comptabilitzat en 6 nous docents, ja que un augment de l'alumnat requereix formar dos grups a primer. Tot i així, la proposta insisteix en què és necessari incorporar amb urgència nous professors a la Facultat -sobretot tutors de pràctiques- malgrat que la conselleria no doni llum verda a l'ampliació de places el proper curs.

A favor d'aquesta ampliació, el document recull la disponibilitat d'espais a la Facultat. La inauguració d'un nou edifici per a docència a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, prevista per al proper mes de setembre, permetrà alliberar aules a la Facultat de Medicina i, per tant, incorporar-hi més estudiants. En aquest sentit, la posada en marxa al 2010 del Centre de Recerca Biomèdica, contribuirà també tenir més espais els propers anys. Pel que fa a les pràctiques, el deganat proposa que grups de 30 estudiants puguin fer pràctiques anualment, en períodes d'un a dos mesos, en la xarxa d'hospitals comarcals de la demarcació a partir del curs 2008-09. Per fomentar aquesta mobilitat se sol·licita a la conselleria un sistema de beques de 300 euros al mes per estudiant.

La proposta de la UdL, que apel·la al compromís amb el territori i a la qualitat de l'ensenyament superior, inclou també l'ampliació de l'Oficina Docent, amb l'objectiu d'optimitzar els recursos de formació, els espais, realitzar la planificació docent i donar suport tecnològic i meteodològic al professorat davant la convergència amb Europa.

MÉS INFORMACIÓ

Facultat de Medicina de Lleida