3 d'abril de 2012

Fibra òptica. Universitat de Lleida. FOTO: Twistiti's
Fibra òptica / FOTO: Twistiti's
baixcorva
La connexió de la Universitat de Lleida a la xarxa d’alta velocitat per a la universitat i la recerca de Catalunya, l'Anella Científica, és des d'ara més fiable, ja que compta amb un accés nou gràcies a una doble escomesa. És a dir, l’accés a Internet que fins fa poc arribava a la universitat amb una única línia, ara  en disposa de dos, tot garantint que en cas d’un tall de fibra accidental no hi hagi fallada. Això ha estat possible gràcies a les condicions avantatjoses aconseguides pel CESCA en la pròrroga del contracte amb Orange Business Services per al període 2011-13, que va comportar, entre altres, que la connexió de la UdL amb doble escomesa no suposés cap cost per a la Universitat.

Aquesta millora aportarà més fiabilitat i robustesa tant en la connexió a l'Anella com als serveis als quals s’accedeix a través d’ella, com ara
el servei de veu sobre IP; els repositoris digitals (TDX, RECERCAT, RACO i MDX); i els relacionats amb l’administració electrònica, dels quals  ja estan en marxa e-Registre i e-Vot.El rector de la UdL, Roberto Fernández Díaz, valora positivament la millora "ja que l’ús intensiu que es fa de l'Anella científica, per part del personal docent i investigador i el personal d’administració i serveis, fan que garantir-ne la disponibilitat  i minimitzar-ne els riscos de fallada siguin un element clau per potenciar el desenvolupament de la Universitat de Lleida i fer-la cada dia mes competitiva".

L’Anella Científica és una infraestructura que connecta prop de 90 institucions vinculades al món de l’R+D+I. A més de connectivitat, amb diferents velocitats i modalitats, les institucions gaudeixen de nombrosos serveis. El seu troncal es basa en tecnologia Ethernet a 10 Gbps i és una xarxa distribuïda amb un elevat nivell de redundància, que disposa de dos nodes de presència a Barcelona: CESCA-CN, a les instal·lacions del CESCA al Campus Nord, i CESCA-T, a Telvent Housing.

El CESCA és un consorci públic integrat per la Generalitat de Catalunya, la Fundació Institu­ció Catalana de Suport a la Recerca, la Universitat de Barcelona, l’Autònoma de Barcelona, la Politècnica de Catalunya, la Pompeu Fabra, la de Girona, la Rovira i Virgili, la de Lleida, l’Oberta de Catalunya, la Ramon Llull i el Consell Superior d’Investigacions Científiques. L’any 2000 va ésser reconegut com a Instal·lació Científica i Tècnica Singular (ICTS) pel Ministeri d’Economia i Competitivitat.