29 de novembre de 2010

Joies d'autor per a la botiga Údels
audio
Joies d'autor. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEElisenda Santacreu i Eugènia Besora amb les seues creacions (Foto: JV Pou)

Ònix, jade, guix endurit, per una banda; àgates, cornalines i plata per una altra, són alguns dels materials que les dissenyadores lleidatanes Eugènia Besora i Elisenda Santacreu, respectivament, han triat per a les col·leccions de joies que a partir d'avui es vendran a la botiga Údels, ubicada al Servei d'Informació i Atenció a l'Estudiantat, al Campus de Cappont, i que s'inspiren -han explicat les artistes- en la Universitat de Lleida.

Les col·leccions inclouen anells, arracades, braçalets i collarets. Pel que fa a Vida, la col·lecció que presenta Eugènia Besora, està pensada a partir de la vida quotidiana dels estudiants de la UdL, ja sigui el dia o la nit. La dissenyadora ha triat com a punt de partida els arbres, joies verdes i negres on es poden intuir les copes i les branques Quant a la col·lecció de Santacreu, ha explicat l'autora que parteix d'un dels vitralls d'Àngel Jové del Saló Víctor Siurana. Tant els colors (marrons, blaus, vermells) com la forma de les peces (cercles) el recorden i volen simbolitzar l'inici d'un viatge, d'un projecte, d'un pensament vinculat a la Universitat.

D'altra banda, un collaret dissenyat per Susana Font, membre del Personal d'Administració i Serveis de la UdL, i que va resultar guanyador del Projectes Joies Down de la firma cerverina de joies Seyart, es podrà adquirir també a la botiga de la Universitat