29 de març de 2007

Una cinquantena d'estudiants participen en les III Jornades de Mobilitat

Un total de 33 estudiants mexicans i 16 estudiants de la Universitat de Lleida han participat en les III Jornades Mobilitat de la UdL, que enguany compten amb la donació dels drets econòmics de la primera edició del llibre "Descobrir Lleida" del que fou rector de la institució Jaume Porta. Aquestes jornades volen ser un punt de trobada dels estudiants que participen en el programa de mobilitat propi de la UdL, Jade, finançat pel Banco Santander Central Hispano i que ja porta cinc cursos acadèmics funcionant.

Fins al darrer curs 2005/2006, un total de 101 estudiants mexicans havien cursat estudis a la UdL, mentre que una quarantena d'alumnes de Lleida havien complementat la seua formació en els centres mexicans amb els quals la Universitat de Lleida té convenis de col·laboració. Enguany han estat 16 els alumnes de la Universitat de Lleida seleccionats per poder anar a Mèxic, mentre que la UdL rep una trentena d'estudiants llatinoamericans. Cal afegir que el curs passat, per primera vegada, es van poder ampliar les beques Jade amb una nova convocatòria, anomenada Jade Plus, que possibilita a alumnes mexicans poder cursar el estudis de doctorat a Lleida.

Les jornades s'han iniciat amb una recepció oferta als estudiants i als representants acadèmics de les universitats de Celaya, Guadalajara, Monterrey, Las Américas de Puebla, Autònoma de Puebla, UNAM, La Salle, Chiapas, Chapingo, Hidalgo i Iberoamericana per part de les autoritats acadèmiques i els patrocinadors de les beques Jade. Els participants a les jornades, que han estat organitzades pel Vicerectorat de Relacions Internacionals i Cooperació, també van poder visitar els diferents campus de la UdL així com els llocs més emblemàtics de la ciutat de Lleida.

III Jornades Mobilitat de la UdL

print enrera pujar