29 de maig de 2012

'Mermelada de fresa' per acomiadar el 6è Certificat d'Estudis Hispànics

. L'alumnat xinès ha representant també l'obra de teatre 'Al borde'
audio
Certificat d'Estudis Hispànics de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEls actors i actrius 'per un dia' amb Mayte Alarcón / FOTO: UdL
baixcorva
Mermelada de fresa i Al borde, dos obres del llibre de Jan Peter Nauta: Tablas. Aprender español haciendo teatro han estat el postre de l'acte de cloenda de la sisena edició del Certificat d'Estudis Hispànics, enguany amb rècord d'inscrits, un total de 35.

Una vintena d'alumnes xinesos matriculats en aquest títol de la UdL han participat en la preparació i interpretació d'aquestes dos obres que tenen lloc en un supermercat i el terrat d'un gratacels, respectivament. Dirigits per la professora d'espanyol, cinema i teatre, Mayte Alarcón, l'alumnat ha acomiadat així el curs, que l'any vinent cursaran més de 40 estudiants.

Abans de les representacions, que han tingut lloc a la Sala d'actes del Rectorat, s'han lliurat els títols als estudiants en un acte que ha comptat amb la presència de la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Àstrid Ballesta, el degà de la Facultat de Lletres, Joan Busqueta, i la cap d'unitat de Formació de programes específics de l'ICE-CFC, Anna Soldevila.

El Certificat d'Estudis Hispànics té la voluntat d'ensenyar tant la llengua castellana com els aspectes culturals, històrics i turístics. Tot i que aquesta formació està oberta a tothom, la UdL va signar fa 7 anys un conveni amb les universitats xineses Tianjin Foreign Studies University i Binhai School of Foreign Affairs per tal que aquests estudis tinguessin una validesa oficial pels alumnes que cursen Filologia Hispànica en aquests centres. Enguany 17 professors han estat els responsables de la formació del Certificat, que coordina el catedràtic de la UdL, Xavier Terrado i que gestiona l'ICE-CFC de la UdL.