29 d'abril de 2013

Compatibilitzar l'educació universitària amb la pràctica esportiva d'alt nivell

. La UdL signa un conveni de col·laboració amb el Força Lleida de bàsquet

Conveni Universitat de Lleida - Lleida Básquet
[+] AMPLIAR IMATGEL'acord contempla la possibilitat d'un equip universitari / Foto: UdL
baixcorva
Compatibilitzar l'educació universitària amb la pràctica esportiva d'alt nivell és el principal objectiu del conveni de col·laboració que avui han signat la Universitat de Lleida (UdL) i el Força Lleida Club Esportiu. Seguint la filosofia del sistema nord-americà, l'acord pretén facilitar la formació dels jugadors de bàsquet i, al mateix temps, fomentar la pràctica d'aquest esport entre la comunitat universitària (alumnat, professorat i personal d'administració i serveis). També hi ha la possibilitat de crear un equip universitari associat al Força Lleida i gestionat pel Servei d'Esports de la UdL que pugui participar als campionats de Catalunya i Espanya. El rector, Roberto Fernández, espera que altres entitats esportives s'animin a establir col·laboracions semblants amb la Universitat.

El conveni, amb una vigència inicial de tres temporades esportives, preveu ajudar els jugadors del Força Lleida a accedir a la formació universitària, l'obtenció de beques d'estudis i de residència, especialment als de mobilitat o intercanvi. La UdL crearà la figura del tutor d'esportistes i el Programa d'Ajuts als Esportistes Universitaris d'Alt Nivell, que inclourà un projecte específic per a cada jugador adaptant-li les tutories, les dates d'examen i els seminaris al calendari esportiu. El rector ha explicat que no es tracta de donar "cap privilegi, sinó de tenir en compte les especificitats d'algunes situacions". La Universitat també promourà un sistema de convalidacions àgil si l'estudiant ja ha cursat alguna altra titulació.

De la seua banda, el Força Lleida es compromet a captar jugadors d'arreu del món, especialment nord-americans i llatinoamericans, que estiguin interessats en la formació que ofereix la UdL. En aquest sentit, el seu president, Félix González, ha destacat que el conveni "és una base pel futur del club", ja que la formació "dóna un valor afegit" en l'àmbit internacional, per portar rookies americans. El Força Lleida també intentarà compatibilitzar, en la mesura del possible, els horaris d'entrenaments i partits amb el calendari acadèmic. A banda de fomentar l'afició i pràctica del bàsquet a la Universitat de Lleida, el club donarà suport a les campanyes de la UdL relacionades amb l'esport, la cultura i els hàbits saludables.

L'acord també contempla la realització de pràctiques als equips de la base del Força Lleida. Així, alumnat de Fisioteràpia i Medicina podria col·laborar amb el cos tècnic mèdic del club. El de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, amb el departament de comunicació. I de la Facultat de Dret i Economia, amb tasques de gestió de l'entitat. .