28 de març de 2012

El Consell de Govern aprova nomenar Gabilondo i María Jesús Prieto doctors 'honoris causa' de la UdL

. El personal protesta per les retallades i demana que els diners restats per secundar la vaga siguin pel Banc d'Aliments
audio
Prieto Laforgue, propera Honoris Causa de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEMaría Jesús Prieto
FOTO: WFEO
baixcorva
El Consell de Govern de la Universitat de Lleida ha aprovat avui el nomenament de dos nous doctors honoris causa: el conegut periodista Iñaki Gabilondo Pujol, a petició del departament de Filologia Catalana i Comunicació; i l'expresidenta de l'Organització Mundial de l'Enginyeria-WFEO (entitat que depèn de l'ONU), María Jesús Prieto Laffargue, a instàncies de l'Escola Politècnica Superior.

Prieto Laffargue, una figura prominent en l'escena mundial de la tecnologia de les comunicacions, ha estat la primera dona en assumir responsabilitats dins d'organismes internacionals en el món de l'enginyeria. Al 2007 va ser elegida presidenta de la WFEO, on actualment és presidenta de suport al president. També forma part del Consell de Govern del centre de cooperació internacional sud-sud de la UNESCO per a la transferència de tecnologia i capacitació en enginyeria dels països en via de desenvolupament.

Doctora enginyera superior de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Madrid, María Jesús Prieto Laffargue té un Màster en Direcció d'Empreses per la Universitat de Navarra. Entre les distincions rebudes, destaquen la medalla d'honor de la Universitat de Mississipi (2000) i la medalla d'honor de la International Charter Women Organisation (2002).

Iñaki Gabilondo inaugura el curs a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEIñaki Gabilondo
FOTO: UdL

L'altre nou honoris és el veterà periodista Iñaki Gabilondo, que ja va pronunciar la lliçó inaugural del curs  a la UdL el passat mes d'octubre. Gabilondo porta més de 40 anys vinculat als mitjans de comunicació. Llicenciat en Periodisme per la Universitat de Navarra, va convertir el programa Hoy por hoy de la Cadena SER en l'espai més escoltat de la ràdio espanyola, amb més de tres milions d'oients diaris. La seua trajectòria professional ha estat reconeguda amb diversos premis com ara l'Ortega y Gasset de ràdio (1990), la Medalla Gandhi de la UNESCO (1998), la Creu Sant Jordi (1998) i sis ONDAS, entre altres guardons.

Amb aquests dos nous doctors honoris causa, la UdL n'haurà nomenat un total de 31 des de l'any 1998.

. Mobilització del personal

A l'inici del Consell de Govern, més d'un centenar de membres del Personal d'Administració i Serveis (PAS) s'ha concentrat al Saló Víctor Siurana, on tenia lloc la sessió, per reclamar-li al rector que denunciï davant els tribunals la vulneració del dret fonamental d'autonomia universitària que impliquen les lleis de pressupostos de 2012 i de mesures fiscals i financeres. De la mateixa manera, el document reclama que, com a mesura cautelar, no apliqui les disposicions que contenen fins que la justícia es pronunciï.

Els sindicats han recollit entre la comunitat universitària 381 signatures d'adhesió a la sol·licitud, les quals s'han entregat al rector. Roberto Fernández ha assegurat que estudiarà la proposta i que informarà de la seua decisió a la pròxima reunió del Consell de Govern.

Els representants del PAS també han demanat que els diners que els treballadors i treballadores de la UdL deixaran de percebre pel fet de secundar la vaga general d'aquest dijous es destinin a fins socials; més concretament, que es donin al Banc dels Aliments de Lleida. El rector ha assegurat que ho farà si no hi ha cap inconvenient legal.

Protestes contra les retallades a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Membres del PAS s'han concentrat a l'inici de la sessió / FOTO: UdL
.