28 de gener de 2013

La UdL participa en la millora del sistema universitari oftalmològic al Senegal
audio
Visita d'otalmòlegs del Senegal a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELa visita ha inclòs la sala de dissecció de la facultat / FOTO: UdL
baixcorva
Tres oftalmòlegs senegalesos, entre ells el coordinador del Programa nacional de salut ocular del Senegal, Boubacar Sarr, han visitat avui les instal·lacions de la Facultat de Medicina de la UdL, acompanyats del degà del centre, Joan Ribera, i de dos tècniques de la Fundació Ferreruela-Sanfeliu. Aquesta visita és fruit del projecte de cooperació "Enfortiment del Sistema Universitari Oftalmològic a Senegal", coordinat pel professor de Medicina de la UdL i president de la fundació, Rafael Ferreruela, i finançat amb 4.300 euros per l'Oficina de Cooperació i Desenvolupament de la Universitat de Lleida.

El projecte preveu ajudar a enfortir el sistema universitari senegalès mitjançant l'intercanvi entre l'Hospital Universitari Le Dantec i la UdL, ja sigui de professorat i d'estudiantat, com dotar el centre de suports digitals per modernitzar l'ensenyament, en una especialitat on manquen molts professionals en aquest país africà. En aquest sentit, Ribera, ha anunciat que la Universitat de Lleida està ultimant un conveni per tal que estudiants de darrer curs de medicina puguin anar a fer pràctiques al Senegal el proper curs acadèmic.

Sarr, i els professors de la Facultat de Medicina de Dakar, Madoune Robert Ndiaye i Papa Amadou Ndiaye, s'han interessat per l'accés i la docència en oftalmologia, l'ús d'eines digitals en la formació, i l'oportunitat de transferència de tecnologia. El doctor Sarr ha afirmat que la major part de persones cegues al Senegal podrien curar-se, i en molts casos evitar la malaltia, però manquen recursos tècnics i personal format en aquesta disciplina: oftalmòlegs, optometristes, infermers especialitzats etc. És per això que insisteixen a centrar les seues col·laboracions a Lleida en l'àmbit de la salut ocular.

El passat mes d'octubre, i dins el mateix projecte, Joan Ribera i Rafael Ferreruela van desplaçar-se al Senegal per establir els primers contactes amb les autoritats sanitàries i universitàries senegaleses implicades en la salut ocular. De fet, la Fundació Ferreruela-Sanfeliu, que visitaran aquesta tarda, té en marxa diversos projectes de cooperació sanitària al Senegal en aquets àmbit.