28 de gener de 2010

El rector dóna la benvinguda als alumnes de mobilitat que arriben per cursar el segon quadrimestre
audio
Estudiants de Mobilitat de la UdL[+] AMPLIAR IMATGE
Joan Viñas rep els estudiants de mobilitat del segon quatrimestre
La Universitat de Lleida acull al llarg d'aquest curs acadèmic més de 250 alumnes de mobilitat, provinents de 25 països diferents, i n'envia uns 190 a fer estades fora, segons les dades de l'Oficina de Relacions Internacionals. El rector de la UdL, Joan Viñas, ha presidit avui l'acte institucional de rebuda a l'estudiantat que ve a cursar aquest segon quadrimestre. Al Saló Víctor Siurana de l'edifici del Rectorat l'ha acompanyat la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Carme Figuerola.

Aquest segon grup està format per un total de 109 estudiants, de catorze països. El col·lectiu més nombrós el formen els mexicans, seguits pels italians i els turcs. També n'arriben dels Estats Units, la República Txeca, Eslovènia, Bèlgica, Alemanya, França, el Regne Unit, Polònia, Malta, Romania i Bulgària.

Per centres, el que acull més alumnat de mobilitat és la Facultat de Dret i Economia (36), seguida de la Facultat de Lletres (21) i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (13).

Durant el curs 2008-2009 la UdL va rebre més de 230 alumnes de 27 nacionalitats diferents gràcies a diversos programes de mobilitat acadèmica. El col·lectiu més nombrós és el que arriba a través de l'Erasmus per a universitats de la Unió Europea, Noruega i Turquia.

De cara al proper curs 2010-2011, l'Oficina de Relacions Internacionals ha rebut un total de 284 peticions de l'estudiantat per fer alguna estada fora. La xifra representa un increment del 41% respecte als tres darrers anys.