28 de febrer de 2012

La Filmoteca dedica un cicle a la Facultat de Lletres de la UdL, en el seu 40è aniversari

. Les projeccions, que començaran al març, inclouen 5 films relacionats amb els graus que s'imparteixen
audio
Filmoteca Terres de Lleida / Cine-ull de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEFotograma de Fahrenheit 451 (François Truffaut, 1966) / FOTO: UdL
baixcorva
La Filmoteca Terres de Lleida/Cine-ull ret enguany homenatge al quarantè aniversari de la Facultat de Lletres de la UdL amb un cicle de cinc pel·lícules relacionades amb les titulacions que s'hi imparteixen. D'aquesta manera, l'entitat en què participa el cine club de la Universitat reconeix la importància que ha tingut aquest centre "en la configuració del teixit socioprofessional i en el progrés científic i cultural del nostre entorn al llarg de les darreres dècades".

La Filmoteca va demanar als diferents actors que integren la Facultat (professorat, estudiantat i personal d'administració i serveis) que suggerissin títols representatius dels estudis que ofereix el centre. Així, el cicle comença el 5 de març amb Il gattopardo (Luchino Visconti, 1963), una excel·lent adaptació literària que es defineix com un fresc històric i una estilitzada visió de les transformacions socials del pas de l'època moderna a la contemporània. En la mateixa línia, Fahrenheit 451 (François Truffaut, 1966) ofereix un homenatge a la literatura i el llenguatge.

Referent als estudis de comunicació, The Front Page/Primera Pàgina (Billy Wilder, 1974) és una punyent aproximació al periodisme que posa l'accent en la dimensió ètica de l'acte d'informar. Mentre, F for Fake/Frau (Orson Welles, 1973) fa una profunda reflexió teòric-estètica sobre les arts en qualsevol de les seues manifestacions. L'encarregat de tancar el cicle, el proper 23 d'abril, serà Koyaanisqatsi (Godfrey Reggio, 1982), un film gairebé experimental que proposa una visió holí­stica del món i la cultura com la promoguda per disciplines com la Geografia o l'Antropologia.

El cine club de la UdL (Cine-ull) es va crear l'any 1993 a iniciativa d'estudiantat, PAS i becaris de la Universitat. Una dècada després el departament d'Història de l'Art i Història Social de la Universitat va començar a programar la Filmoteca de Catalunya a Lleida. Era l'embrió d'una fusió entre la Filmoteca i el Cine-ull que es va produir al gener de 2005. Quatre anys després s'hi va sumar l'Institut d'Estudis Ilerdencs, donant lloc a la denominació actual de Filmoteca Terres de Lleida / Cine-ull.