27 de maig de 2013

Alumnat de Comunicació de la UdL organitza una jornada audiovisual al Magical Media

. ‘Llums, càmera, acció!’ ofereix tallers gratuïts de so en cinema, música, doblatge, enregistrament en multicàmera i en 3D

Alumnat de Comuniació Audiovisual de la UdL
Els estudiants de l’assignatura d’Organització d’esdeveniments públics de la titulació de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Universitat de Lleida (UdL), coordinats per la professora Marcel.la Andreu, han organitzat per al proper dijous 30 de maig ‘Llums, càmera, acció!’, una  jornada audiovisual que se celebrarà al Magical Media.

La finalitat d’aquesta activitat, segons Andreu, és que l’alumnat aprengui sobre el terreny a organitzar un esdeveniment. L’objectiu que se li va plantejar enguany va ser promocionar aquestes instal·lacions i donar-les a conèixer als alumnes que cursen estudis de comunicació audiovisual, tant universitaris com de cicles formatius superiors. “Per aconseguir-ho, vam proposar la nostra iniciativa a la directora del Magical, Jorgina Domingo, que ens ha donat tot el suport que hem necessitat. Així, hem pogut organitzar diferents activitats, entre les quals destaquen els tallers de so en cinema, en música i en doblatge i els dedicats a l’enregistrament en multicàmera i en 3D on s’explicarà el funcionament del material de què disposa al Magical”.

Els assistents a la jornada, prop de 80, provenen de deu centres diferents d’àmbit català: La Salle (Mollerussa), INS Caparrella (Lleida), INS Josep Lladonosa (Lleida), EASD Ondara (Tàrrega), INS Els Planells (Artesa de Segre), Universitat Internacional de Catalunya (Barcelona), Universitat Pompeu Fabra (Barcelona), Universitat Rovira Virgili (Tarragona), Universitat de Lleida i Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya.

"L’objectiu que se li va plantejar a l'alumnat va ser promocionar aquestes instal·lacions i donar-les a conèixer als alumnes que cursen estudis de comunicació audiovisual, tant universitaris com de cicles formatius superiors", explica Marcel·la Andreu.
A més, els participants també tindran l’oportunitat de gaudir d’instantànies sobre la ciutat de Lleida, fetes pels estudiants de Fotografia del grau, i d’una visita guiada per les instal·lacions, i podran assistir també a la presentació del Premi UdL “Llums, Càmera, acció!” que tindrà lloc a les 12 del migdia.

El Premi, que es convocarà el curs vinent, “neix amb l’objectiu de potenciar els joves creadors de les universitats catalanes”, ha explicat Andreu. Aquest guardó permetrà al guanyador poder enregistrar la seva producció audiovisual a les instal·lacions d’aquest centre gratuïtament gràcies a la dotació d’Ibercaja.

La jornada, que començarà a les deu del matí i finalitzarà a les sis de la tarda, compta amb la col·laboració de la directora del Magical; els professors del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, Pep Oriol i Iolanda Gòdia; Ibercaja; Autobusos de Lleida, i el departament de Filologia Catalana i Comunicació, la Facultat de Lletres i el Consell Social de la UdL.

Durant tot el dia hi ha servei de bar a càrrec de QR Cafè, el restaurant cafeteria del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, que desplaçarà alguns dels seus efectius al Magical Media. A més a més, Autobusos de Lleida ha posat a disposició de l’organització un autobús que cobrirà el recorregut especial Estació de Renfe-Magical.

Text: Alumnat de Comunicació i Periodisme Audiovisuals