26 d'octubre de 2011

La UdL tindrà una càtedra de Competitivitat i desenvolupament regional finançada per Fundación Repsol

. El Consell de Govern dóna llum verda al nomenament de Jordi Pujol com a nou doctor honoris causa
audio
Càtedra de competitivitat regional - Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELa Càtedra vol potenciar el progrés territorial de Lleida / FOTO: UdL
baixcorva
Potenciar el progrés territorial de Lleida a través de la interacció entre el món acadèmic i l'empresarial, és l'objectiu de la nova Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional de la UdL, un projecte impulsat pel Consell Social de la Universitat de Lleida. El Consell de Govern ha aprovat avui aquest projecte que comparteixen UdL i Fundación Repsol i que coordina el professor del departament de Geografia i Sociologia de la UdL, Joan Ganau. Amb un pressupost de 75.000 euros anuals durant tres anys, la nova càtedra pretén posar en marxa projectes de recerca i estudis d'anàlisi i d'estratègia vinculats a factors competitius i de desenvolupament dels territoris interiors. La càtedra, que inclourà disciplines com ara la geografia, l'urbanisme, les enginyeries, l'economia i la sociologia, tindrà un consell assessor extern integrat per personal acadèmic d'altres universitats i altres personalitats de l'entorn econòmic i social del país.

D'altra banda, durant la sessió del Consell de Govern també s'ha aprovat la investidura com a doctor honoris causa de la UdL de l'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, a proposta de l'equip de direcció de la UdL. L'encara president de Convergència Democràtica de Catalunya, que va liderar el govern català durant 23 anys, entre el 1980 i el 2003, ja és doctor honoris causa per diferents universitats d'Europa, Àsia i Amèrica. A banda de la seua activitat al partit, actualment presideix el Centre d'Estudis Jordi Pujol i participa en cercles de política internacional com el Club de Mònaco, el Círculo de Montevideo o l'Associació Notre-Europe. Dins l'àmbit acadèmic, Pujol col·labora en classes, jornades, seminaris i aules d'extensió universitària de diferents centres com la Universitat Ramon Llull o ESADE. L'expresident de la Generalitat serà investit doctor honoris causa el proper mes de desembre, mes en què es compliran els 20 anys de l'aprovació pel Parlament de Catalunya de la Llei de creació de la Universitat de Lleida.