26 de març de 2012

La UdL acull la Conferència de Degans de Medicina espanyols

. Tracten temes com la matrícula i la prova nacional d'habilitats clíniques
audio
Conferència de degans de Medicina a la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Els participants, davant la Facultat de Medicina
FOTO: X. Calomarde (UdL)
baixcorva
Els degans de 35 facultats de Medicina de tot Espanya s'han reunit a la Universitat de Lleida per debatre temes com la matrícula, els trasllats, el Màster en Medicina i la prova nacional d'habilitats clíniques, per la que  "s'haurien de fixar requisits similars a tot l'Estat", segons el col·lectiu. La Conferència Nacional de Degans va celebrar la seua sessió ordinària a la Sala de Juntes del Deganat de Medicina de la UdL, al campus de Ciències de la Salut.

Un dels temes més candents sobre la taula és l'actual excés d'alumnat en formació que no podrà accedir al MIR.  De fet, en el darrer examen es van presentar 14.000 metges (5.000 estrangers) per a 6.200 places. El president de la Conferència Nacional de Degans de Medicina, Joaquín García-Estañ, va assegurar que algunes facultats sol·licitaran ara la reducció del nombre d'estudiants "com les de Santiago de Compostel·la, la Complutense de Madrid o la de Múrcia".

A la trobada van prendre part, entre altres, els degans de les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona, Girona, Rovira i Virgili, Saragossa, València, Cardenal Herrera de Castelló,  Miguel Hernández d'Elx, País Basc, Navarra, Castella la Manxa, Santiago de Compostel·la, Còrdova, Múrcia, La Laguna, Las Palmas, San Pablo de Madrid, Badajoz, Alfonso X de Madrid, Salamanca, Francisco de Vitoria (Madrid), Màlaga, Valladolid, Alcalá de Henares i Cadis.

print enrera pujar