26 d'abril de 2010

Comença la VI Lliga de Debat Universitari

. Equips de 10 universitats aborden el lema: Si volem la pau, cal estar preparat per a la guerra?
audio
Equip de la UdL a la Lliga de Debat 2010
[+] AMPLIAR IMATGEL'equip de la UdL a la Lliga de Debat 2010
Els debats, que tenen lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat fins divendres, es poden seguir en directe a través de la pàgina web de la UdL. La fase eliminatòria serà de dimarts a dijous, mentre que la final se celebrarà divendres a la tarda. La inauguració del debat s'ha fet amb el sorteig dels emparellaments dels 10 equips participants en aquesta edició i que pertanyen a les universitats: Oberta de Catalunya, Alacant, Barcelona, Internacional de Catalunya, Miguel Hernández d'Elx, Politècnica de Catalunya, Politècnica de València, Pompeu Fabra i Lleida.

L'equip de la UdL el formen els alumnes de 3r i 4t de Dret: Manel Hervàs, Arnau Galceran, Anna Santmartí i Josep Capell. En l'edició anterior, celebrada a Alacant, els estudiants de la Universitat de Lleida van ser els guanyadors la Lliga, després d'imposar-se en totes les rondes. En aquella ocasió el tema de debat va ser si la globalització aporta millores substancials en la qualitat de vida de les persones.

La Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives és una competició que té com a objectiu fomentar l'ús de la paraula entre l’estudiantat de les 20 universitats de Catalunya, País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord i Andorra que en formen part, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips on s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema polèmic i d'actualitat.

El periodista i ex director de La Vanguardia Lluís Foix formarà part del jurat d'honor de la final d'aquesta lliga que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears. L'actual conseller delegat de La Vanguardia Digital estarà acompanyat pel director de la Casa de les Llengües, Antoni Mir; i de l'escriptora lleidatana, Rosa Fabregat.

Entre els membres del jurat de la competició figuren els enginyers Carmel Mòdol i Josep M. Alba, a més de José Joaquín Parra, Assumpta Costafreda, Angelina Escolies i Glòria Peret, del camp de l’ensenyament, i els metges Bonaventura Lladonosa, Ramón Torres i Gabriel Alon. Els caps de jutges seran la metgessa Anna Albó i el periodista Pere Miquel Campos. L’equip de jutges valora, en cada debat, la capacitat de treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció semàntica i formal. Els estudiants participen en equips formats per un màxim de 5 membres, representats per un capità o portaveu, que actua com a intermediari amb l’organització i els jutges. L'equip campió rebrà 2.500 € i el finalista, 1.200. També es reconeixerà al millor orador de la competició, que serà nomenat pel jurat, i el treball del millor equip de la Lliga, que serà escollit pels mateixos participants. En la passada edició, l'equip de la UdL va resultar el guanyador.