25 de setembre de 2012

Una conferència sobre la sortida de la crisi inicia els actes del 25è aniversari dels estudis d'empresarials

. Ha anat a càrrec del catedràtic d'Economia Aplicada i ex-rector de la Complutense de Madrid, Carlos Berzosa
audio
FDE / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEl degà de la FDE, Joan Pere Enciso, acompanyat de Carlos Berzosa / FOTO: UdL
baixcorva
Amb 325 alumnes i una desena de professors s'iniciava, el curs 1987-88, la Diplomatura de Ciències Empresarials a l'Estudi General de Lleida (divisió sisena de la Universitat de Barcelona). Ara, 25 anys després, són 7.847 els i les estudiants que han cursat estudis d'economia i empresa a la Universitat de Lleida.

La Facultat de Dret i Economia (FDE) ha inaugurat avui la commemoració del 25è aniversari amb la conferència Per una altra sortida a la crisi, que ha anat a càrrec del catedràtic d'Economia Aplicada de la Universidad Complutense de Madrid (UCM), Carlos Berzosa. D'aquesta manera s'ha donat el tret de sortida a un conjunt d'activitats que tindran lloc els propers mesos com ara unes jornades d'emprenedoria (octubre), un taller de sortides professionals (desembre) i el nomenament del catedràtic de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra, Vicenç Navarro, com a Doctor Honoris Causa (febrer), entre altres.

Berzosa, que ha estat rector de la UCM, des de el 2003 fins al 2011, ha estat vinculat durant molts anys a l'equip de govern d'aquesta universitat madrilenya, on també ha sigut, durant 14 anys, el degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials. També és president de la Societat d'Economia Mundial i director de la Revista d'Economia Crítica.

Vint-i-cinc anys després, són 7.847 els i les estudiants que han cursat estudis d'economia i empresa a la Universitat de Lleida
La Diplomatura d'Empresarials es va començar a impartir a l'antic edifici del Seminari, compartint espai amb les titulacions de la Facultat de Lletres. Amb 22 promocions, s'han titulat 6.003 estudiants Al curs 1995-96, s'hi van afegir els estudis de segon cicle de la Llicenciatura d'Administració i Direcció d'Empreses que van cursar íntegrament 924 persones. Des de el curs 2009-10, aquestes titulacions han donat pas al Grau en Administració i Direcció d'Empreses que han cursat 920 alumnes.

Ara fa 10 anys, la Facultat de Dret i Economia va estrenar un nou edifici al Campus de Cappont i des del curs 2002-03, tant en aquestes instal·lacions com a l'Edifici Polivalent s'imparteixen la totalitat de les assignatures, a càrrec de 65 professors. Els estudis d'empresarials també han permès establir relacions entre l'estudiantat i les empreses de les Terres de Lleida. Des del 1997 més d'un miler d'estudiants s'han acollit als convenis de pràctiques.