25 de març de 2011

"La intuïció és un mètode tan vàlid com la raó per prendre decisions"

. Punset advoca per impulsar l'aprenentatge de la gestió de les emocions en l'escola i les grans corporacions
audio
Eduard Punset a la Universitat de Lleida. Foto: Universitat de Lleida (UdL) [+] AMPLIAR IMATGEEduard Punset en un moment de la seua intervenció / FOTO: UdL
Advocat, economista i divulgador científic, Eduard Punset, ha estat l'estrella avui del 1r Congrés d'Intel·ligència Emocional a les Organitzacions, impulsat per la Universitat de Lleida, el Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica (GROP) i el Centre Europeu d'Empreses i Innovació (Ceeilleida). Davant un auditori de 500 persones, Punset ha analitzat els reptes de la intel·ligència emocional, un àmbit verge, ha dit, on encara estem en els preàmbuls del seu aprenentatge.

El director i presentador del programa de TVE, Redes, ha desgranat, en un discurs amè i carregat d'ironia, els descobriments que han estat bàsics per demostrar la importància de la intel·ligència emocional en la consecució del coneixement i la felicitat. Es tracta del paper preponderant que l'inconscient té en el nostre cervell respecte al pensament racional -"la intuïció és un mètode tan vàlid com la raó per prendre decisions"-; que l'experiència personal pot incidir molt en el nostre cervell; i que entre els 4 i els 8 anys s'adquireixen l'autoestima i la seguretat.

En aquest sentit, ha advocat per impulsar l'aprenentatge de la gestió de les emocions en escoles i les grans corporacions com a eina per aconseguir ser "un bon ciutadà en l'actual societat globalitzada". Entre les estratègies a seguir estan la necessitat de fixar processos, adoptar bons sistemes d'avaluació, elaborar continguts amens i formar els formadors.

En un discurs amè i carregat d'ironia, Punset ha desgranat els descobriments que han estat bàsics per demostrar la importància de la intel·ligència emocional en la consecució del coneixement i la felicitat
Defensor de les xarxes socials com a nous models de relació social i d'intercanvi d'informació, Eduard Punset ha volgut donar al seu auditori les claus per aconseguir la felicitat, un estat que s'assoleix segons ell, "en la sala d'espera de la felicitat". Entre els secrets per estar bé, aquest barceloní de 74 anys ha esmentat escollir bé "el teu element" i arribar a dominar-lo a través del treball, i arriscar, almenys un cop, alguna cosa a la vida. I per viure més, "no pareu i penseu en els altres, que això produeix neurones".

www.eduardpunset.es