25 de març de 2010

La UdL estrena el préstec de lectors de llibres digitals amb una prova pilot a Cappont
audio

e-readers de la UdLLa Universitat de Lleida ha posat en marxa el préstec de lectors de llibres digitals, els anomenats e-readers, a través d'una iniciativa del Servei de Biblioteca i Documentació i el Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació. L'objectiu d'aquest servei, adreçat a tota la comunitat universitària i la resta d'usuaris autoritzats per accedir a les biblioteques de la UdL, és satisfer les noves necessitats que presenten els usuaris i, al mateix temps, potenciar l'ús de les noves tecnologies relacionades amb la informació digital.

El préstec s'engega a la Biblioteca de Cappont en una fase pilot, amb cinc aparells, que culminarà a finals del mes d'abril. L'objectiu d'aquesta prova és oferir l'experiència en l'ús d'aquests nous dispositius, per tal d'obtenir dades que permetin ajustar el servei a les expectatives i necessitats dels usuaris. La fiat és estendre el servei a tots els campus de la UdL abans que acabi aquest curs acadèmic. Cada biblioteca comptarà amb dos lectors de llibres electrònics.

Els e-readers són dispositius de tinta electrònica que permeten, entre d'altres utilitats, llegir llibres digitals, escoltar audiollibres, fer anotacions, ressaltar frases i fer cerques dins del text. El servei de la UdL permetrà descarregar llibres digitals de portals gratuïts, com ara Manybooks, Google llibres o Projecte Gutenberg; i d'altres subscrits pel Servei de Biblioteca i Documentació. La durada del préstec és de 7 dies, amb una única renovació per al mateix període.