25 de març de 2009

Prop de 800 alumnes de Secundària s'han examinat de matemàtiques al campus de Cappont en una nova edició de les Proves Cangur, destinades a estimular l'aprenentatge d'aquesta matèria a través de la resolució de problemes

Proves cangur 2009 a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEUna de les classes on s'han fet les proves
Els estudiants de secundària i cicles formatius de diferents centres de Lleida, Almenar, Alcarràs i Mollerussa es van examinar ahir al campus de Cappont de la UdL en la XIV edició d'aquest certamen que organitza anualment la Societat Catalana de Matemàtiques.

Aquesta prova, que es realitza a tot Europea i alguns països d'Amèrica, té com a objectiu estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. La prova consisteix en 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema. Hi ha 4 nivells: un per a estudiants de 3r d'ESO, un altre per als de 4rt, un tercer per als alumnes de 1r de batxillerat i finalment, un altre per als de 2n.

L'any passat, la UdL ja va acollir aquest proves on hi van concórrer uns 750 alumnes. A nivell de Catalunya, País València i les Illes, la xifra de participants va superar aquell any els 22.000 estudiants.

Els 15 millors de cada categoria, a nivell català, rebran diferents premis, des d'ordinadors portàtitls, a PDA, càmeres digitals, calculadores, etc.

MÉS INFORMACIÓ

Proves CANGUR 2009