24 d'octubre de 2008

Els estudiants de Medicina de tot Catalunya debaten a Lleida sobre el futur de la professió

. La UdL acull les VI Jornades del CEMCAT, amb l'absència de representants de les noves facultats

Assemblea dels estudiants de Medicina de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEInici de la campanya Metges en Llauna,
el passat abril
Els alumnes de Medicina posaran aquest cap de setmana sobre la taula l'overbooking de matriculats a primer curs, l'adaptació dels plans d'estudis d'aquesta titulació a l'Espai Europeu d'Educació Superior, l'examen MIR i el futur de la professió. Serà en el marc de les VI Jornades del Consell d'Estudiants de Medicina de Catalunya (CEMCAT), que es desenvoluparan a la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL) els dies 25 i 26 d'octubre.

En la trobada participaran representants de la UdL, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona. Han rebutjat la invitació les universitats que han estrenat facultats de Medicina en aquest curs 2008-2009: la Universitat de Girona, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Internacional de Catalunya.

Els alumnes de Medicina posaran sobre la taula l'overbooking de matriculats a primer curs, l'adaptació dels plans d'estudis d'aquesta titulació a l'EEES, l'examen MIR i el futur de la professiós
Els futurs metges volen compartir experiències i engegar projectes conjunts per mirar de garantir la qualitat docent i assistencial. El passat mes d'abril ja es van manifestar en contra de la intenció del Govern central d'obrir 14 noves facultats de Medicina a l'Estat espanyol en els pròxims 10 anys. Els estudiants també reclamen un estudi amb dades objectives i reals per determinar quants facultatius fan falta i en quines especialitats. També van posar en marxa la campanya "Metges el Llauna" a nivell estatal per demanat una formació mèdica de qualitat.

MÉS INFORMACIÓ

Jornades d'Estudiants de Medicina de Catalunya (JEMCAT)

Manifest del Consell de l'Estudiantat de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (21/04/08)
Manifest de la Conferència de Degans de les Facultats de Medicina Espanyoles