24 de novembre de 2010

Nou impuls a la formació i la recerca en urgències sanitàries
audio
Conceni Universitat de Lleida - SIEMES per millorar formació i recerca en urgències sanitàries
[+] AMPLIAR IMATGEViñas i Toranzo, en la signatura de l'acord

La Universitat de Lleida potenciarà la formació i la recerca en urgències sanitàries, gràcies a la signatura d'un conveni amb la Societat Espanyola de Medicina d'Urgència i Emergència (SIEMES), el primer que es firma a nivell estatal. El rector de la UdL, Joan Viñas, i el president de la SIEMES, Tomás Toranzo, han signat avui l'acord, amb una vigència de dos anys renovables. Toranzo ha destacat que el conveni arriba en un moment clau pel desenvolupament de l'especialitat mèdica d'Urgències.

La UdL va ser pionera en l'impuls a la formació dins d'aquest àmbit, amb la creació l'any 1994 del Màster de Medicina i Cirurgia d'Urgències, Emergències i Catàstrofes, que s'imparteix bianualment sota la direcció del professor Ramon Nogué. També destaca el curs d'ecografia per a metges d'urgències, que aplega professionals d'arreu de l'Estat. Aquesta docència es podrà ampliar ara a altres universitats espanyoles, gràcies al conveni amb la SIEMES.

Pel que fa a recerca, tant Viñas com Toranzo han destacat les múltiples possibilitats que obre el conveni en camps com la seguretat clínica dels pacients. El conveni amb la UdL obre, segons el president de la Societat Espanyola de Medicina d'Urgència i Emergència, noves portes a trobar finançament públic i privat.