24 de maig de 2013

El diploma d'Estudis Hispànics gradua la setena promoció

El Diploma d'Estudis Hispànics de la Universitat de Lleida (UdL) ha graduat avui la seua setena promoció, en un acte que ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat. La vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Àstrid Ballesta; el degà de la Facultat de Lletres, Joan Busqueta; i el director del Certificat i catedràtic de la UdL, Xavier Terrado, han lliurat els certificats a una trentena d'alumnes xinesos del diploma intermedi.

Terrado ha volgut agrair l'esforç que fan les famílies xineses per enviar els seus fills a la UdL durant 9 mesos. Mentre, Busqueta ha destacat que la Facultat de Lletres és un pont cultural amb la Xina. En aquest sentit, l'alumnat forà es converteix en "ambaixadors" de la Universitat de Lleida quan torna al seu país.

El Certificat d'Estudis Hispànics té la voluntat d'ensenyar tant la llengua castellana com els aspectes culturals, històrics i turístics. Tot i que aquesta formació està oberta a tothom, la UdL va signar fa 8 anys un conveni amb les universitats xineses Tianjin Foreign Studies University i Binhai School of Foreign Affairs per tal que tingués una validesa oficial pels alumnes que cursen Filologia Hispànica en aquests centres.

Certificat d'Estudis Hispànics  / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEAlumnat i professorat han participat en l'acte al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
baixcorva