23 de març de 2012

Els mestres, segons l'alumnat de primària

. Expliquen a l'estudiantat de Ciències de l'Educació de la UdL com haurien de treballar
audio
Jornada amb alumnes de Primària a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de la sessió, al Centre de Cultures / FOTO: UdL
baixcorva
Per un dia els papers s'han canviat i no han estat els docents qui han fet classe a la Universitat de Lleida, sinó els nens i les nenes qui han explicat als futurs mestres com haurien de desenvolupar la seua feina. Un total de 35 alumnes de cinquè de primària de l'Escola Parc de l'Aigua, al barri de la Bordeta, han exposat què i com ha de ser un professor a l'estudiantat de Ciències de l'Educació. Concretament, a l'alumnat de tercer i quart dels graus d'Educació infantil i primària. Ha estat en una jornada a l'Auditori del Centre de Cultures, al campus de Cappont.

Els escolars han explicat la metodologia didàctica del seu centre, en què no hi ha exàmens i "molt pocs deures". També han llegit una carta adreçada als futurs i futures mestres, definint com els agraden: "amables, divertits, simpàtics i intel·ligents." Els nens i les nenes també volen que els professors siguin bones persones, justes, amb paciència, que els felicitin quan fan les coses bé i els animin si els surten malament. A més, els demanen que els escoltin i els respectin, que siguin valents i generosos, i sobretot, que els facin tindré "ganes de tornar a l'escola després de l'estiu".

En la mateixa sessió, l'alumnat de primària ha explicat com col·labora en el funcionament de la seua escola i per què es la senten seua. Un altre punt se centrava en la gestió de conflictes, parlant sobre què fan quan sorgeixen dificultats entre ells.