23 de març de 2010

La UdL s'integra en un pol de recerca i docència transfronterer Pirineus-Mediterrani

. El PRES-PM agrupa Lleida, Girona, les Illes, Perpinyà i París
audio
Amb l'objectiu principal de crear en el territori català un ens d'investigació i de docència "fort i visible", avui s'ha constituït a Girona el PRES-PM, Pol de Recerca i d'Ensenyament Superior Transfronterer Pirineus Mediterrani. Aquest pol associatiu, destinat a potenciar l'excel·lència i a enfortir la col·laboració entre institucions universitàries de l'espai territorial català a banda i banda de la frontera, el formen les universitats de Lleida, Girona, Illes Balears, Via Domícia de Perpinyà i Pierre et Marie Curie París VI. Tot i així, es preveu incorporar-hi altres institucions públiques i privades d'ensenyament superior, organismes de recerca i de transferència de coneixement públics o privats.

Aquest pol associatiu pretén potenciar l'excel·lència i enfortir la col·laboració entre institucions universitàries de l'espai territorial català a banda i banda de la frontera
El conveni marc de col·laboració per constituir aquest ens, que es va signar ahir a Girona, preveu fomentar la creació de màsters i doctorats sota una marca comuna, el PRES-PM, així com la creació de xarxes temàtiques d'investigació interdisciplinària en els àmbits científic, tecnològic, de ciències de la salut, ciències socials, de les lletres i les arts. També s'establiran mecanismes per promoure la mobilitat de l'estudiantat i el personal docent i investigador de les institucions associades.

A la signatura del conveni hi eren presents tots els rectors i rectores de les cinc universitats membres, Joan Viñas, Anna M. Geli, Montserrat Casas, Jean Benkhelil i Jean-Charles Pomerol.

UdL. Pol de recerca i Docència Transfronterer[+] AMPLIAR IMATGE
Signatura del conveni avui a la Universitat de Girona