23 de juny de 2009

El somni eròtic, l'explotació de vaques de llet i la musculació centren les darreres obres del Servei de Publicacions de la UdL
audio

Jardines secretos. Estudios en torno al sueño erótico. Edicions de la UdLEls professors de la Universitat de Lleida (UdL) Pere Solà i Julián Acebrón han recollit les reflexions sobre l'erotisme a la literatura de més d'una vintena d'experts universitaris espanyols al llibre Jardines secretos. Estudios en torno al sueño erótico. L'obra publicada per Edicions de la UdL obre un ampli ventall tipològic que va del pudor al desvergonyiment, de l'al·legòric a l'explícit, de la culpa a l'alliberament, de la raó al deliri i de la satisfacció a la frustració. Jardines secretos explora diferents tradicions i autors. Des del grec Artemidoro a l'argentí Julio Cortázar o la lleidatana Maria Mercè Marçal, passant pel poeta francès del segle XIII Guillaume de Lorris, el Frankestein de Mary Shelley o Anna Karenina de Tolstoi.

Entre les novetats d'Edicions de la Universitat de Lleida també trobem L'explotació de vaques de llet. Factors de producció i bases de la comunicació per a la innovació, d'Antoni Seguí. El coordinador de l'Observatori de la Llet ofereix una visió general d'aquest tipus de ramaderia, des de la nutrició de l'animal fins al producte final.

Dins de la col·lecció Eines ha vist la llum Musculación deportiva y estética. Ejercicios con pesos libres para el desarrollo de la fuerza general, de D. Carreras. Es tracta d'un manual dissenyat com a fil teòric dels continguts que es desenvolupen en l'assignatura Tècniques de musculació amb peses lliures.