23 d'abril de 2013

Imposto Libero Ensemble / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEls components d'Imposto Libero Ensemble / FOTO: UdL
baixcorva
El trio format per Ramon Vilalta (flauta), Marc Armengol (violí) i Montse Vallvé (viola), Imposto Libero Ensemble, serà l'encarregat de tancar la programació de la XX Temporada Musical de la UdL, que des de l'octubre passat ha oferit concerts de Bright Duo, Quartet Havel, Sul Tasto Sextet i el violoncel·lista, Amat Santacana.

Format per professors del Conservatori Professional de Badalona, Imposto Libero Ensemble, va néixer amb la voluntat d’oferir repertoris poc freqüents a les sales de concert. És per això que aquesta formació de cambra també s'ha obert a propostes més innovadores que barregen la música amb altres disciplines com ara la literatura, la màgia o la dansa.

En aquest sentit, el repertori que oferiran en el concert de demà dimecres 24 d'abril, a les 7 de la tarda al Saló Víctor Siurana de la UdL, inclou tres obres molt variades.

Sérenade, o.p 141a, del compositor alemany Max Reger (1873-1916), mostra influències de Mozart o Mendelssohn, tot seguint la simple estructura de moviments ràpid-lent-ràpid i combinant la lleugeresa en la textura amb un abundant enginy.

Quant a The Fingerprints of Childhood (Les empremtes de la infància), del compositor nordamericà Bruce Broughton, guanyador de nombrosos Emmys per bandes sonores de pel·lícules i sèries de televisió, és una associació lliure d'idees musicals que fan referència a les influències que l’adult té del seu passat.

Finalment, el trio badaloní, interpretarà una petita suite per a trio del compositor i músic lleidatà David Esterri. Es tracta d'El violí de Rothschild. Un conte d’Anton Txékhov, basada en el relat homònim del dramaturg rus. Encarregada Imposto Libero Ensemble, reprodueix de forma més evocadora que programàtica quatre quadres derivats de la lectura del relat, que es pot intercalar amb l'audició de les peces, al temps que es poden exposar els dibuixos il·lustratius fets pel mateix Esterri.

L'entrada al concert de dimecres serà, com en la resta dels que programa l'Aula de Música de la UdL, gratuïta.