23 d'abril de 2009

La UdL estreta llaços amb les universitats marroquines. El rector de la universitat Ibn Tofail visita avui i demà els campus de la UdL

La UdL estreta llaços amb les universitats marroquines
[+] AMPLIAR IMATGECarme Figuerola, Joan Viñas i Mohamed Essaouri
La Universitat de Lleida participarà en un programa Tempus liderat per la Universitat Ibn Tofail destinat a millorar les competències lingüístiques dels estudiants marroquins, on també hi col·laboren la Universitat de Santiago de Compostel·la i altres universitats del Marroc, França, Bèlgica, Suècia. Avui el rector de la Ibn Tofail, Mohamed Essaouri, ha començat una visita als diferents campus de la UdL per fixar vies de col·laboració entre les dos institucions, sobretot pel que fa a l'àmbit de la immigració i l'ensenyament i la convivència de diferents llengües.

De moment, a més de la participació en el Tempus, la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Carme Figuerola, ha explicat que ambdós universitats participaran en un programa de mobilitat per al personal d'administració i serveis.

La UdL vol potenciar la seua relació amb les universitats del nord d'Àfrica. Ja participa en el programa Algèria Universitats de la Xarxa Vives i ara col·laborarà més estretament amb centres del Marroc. De fet, 1 de cada 3 immigrants que són a Espanya, són marroquins i d'aquests, 1 de cada 3 viuen a Catalunya.