22 de setembre de 2011

L'escriptor aborigen australià Philip McLaren apropa la seua cultura a la UdL
audio
L'escriptor aborigen australià Philip McLaren apropa la seua cultura a la UdL - Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEPhilip McLaren / FOTO: Jordi V. Pou
Orgullós de ser un Kamilaroi, l'escriptor aborigen australià Philip McLaren, va parlar ahir a la UdL dels orígens i la riquesa de la seua cultura i de la necessitat de reivindicar-la i donar-la a conèixer arreu.

Nascut a la regió de Coonabarabran, al peu de les muntanyes de Warrumbugle, McLaren ha fet un repàs a la producció artística i literària dels creadors aborígens per acabar parlant de les seues pròpies obres, siguin pintures o novel·les, en una xerrada organitzada pel Departament d'Anglès i Lingüística.

A més d'escriptor, McLaren ha treballat com a productor, il·lustrador, dissenyador gràfic, escultor, director creatiu de televisió, publicitat, pel·lícules i documentals. Entre les seues novel·les, trobem títols com ara Sweet Water-Stolen Land (Premi Unaipon David), Scream Black Murder, Ligthing Mine, There'll be New Dreams i Utopia.

És doctor en Arts Creatives per la Universitat de Tecnologia de Sidney. Les seues novel·les negres han estat publicades a França, Suïssa, Bèlgica, Japó, Alemanya, Estats Units, Canadà, Austràlia o Nova Zelanda. Actualment treballa en una nova novel·la que durà el títol Winter in Montmartre.