22 de febrer de 2013

Dibuixar un punt, de Jesús Mauri, a l'Institut d'Estudis Ilerdencs

La Sala Gòtica de l'Institut d'Estudis Ilerdencs acull fins al proper 7 d'abril Dibuixar un punt, una instal·lació del artista lleidatà i professor de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL, Jesús Mauri.

Aquesta mostra representa una inflexió en el llenguatge del pintor que sorprendrà als coneixedors de la seua obra per un minimalisme absolut i una utilització de recursos fins ara mai emprats per l'arista (fotomuntatge, objectes) que es combinen amb una vintena de peces pictòriques.

Mauri, que feia deu anys que no mostrava la seua obra, ha plantejat aquesta exposició com un projecte obert en el qual s'hi treballarà durant les properes setmanes. Així, durant la mostra, els elements aniran augmentant i canviant.

Dibuixar un punt, explica l'artista, imagina un treball de camp que enregistra dades lluny del lloc on es produeixen el fenomen que investiga, "un quadern de viatge que documenta observacions incertes o situacions encara no experimentades, un diari que detalla rutines impersonals i sense matisos". Especula, afegeix, sobre el reconeixement d'un lloc no viscut, simula algunes pàgines d'un diari de viatge intuït i imagina els comportaments propis de l'experiència que se'n desprèn. "Parla d'allò que es no es coneix, potser com a exercici per a la descoberta de la veritat".

Dibuixant un punt, exposició del professor de la Universitat de Lleida Jesús Mauri
[+] AMPLIAR IMATGELa mostra es podrà veure fins el 7 d'abril / FOTO: IEI
baixcorva