22 de febrer de 2011

audio
Ampliar imatge - Adrian Anibal, guanyador del Concurs Humor Gràfic i Salut 2009

La il·lustració guanyadora del 2009, sobre trastorns alimentaris

La Sida, entesa com a malaltia física i social, és el tema del 5è Concurs d'Humor Gràfic i Salut que organitza bianualment la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida. Els participants també poden inspirar-se en l'impacte d'aquesta immunodeficiència en els  països en vies de desenvolupament, així com en els programes d'educació afectivo-sexual i l'ús del preservatiu que s'hi duen a terme.

Els interessats poden presentar un màxim de tres treballs que no hagin estat premiats en cap altre certamen, fins el proper 31 de març. Els originals s'han d'adreçar als organitzadors via correu electrònic a l'adreça info@humorisalutlleida.cat. L'obra guanyadora rebrà un premi de 1.000 euros i la que quedi en segon lloc, 500€.

En la darrera edició del Concurs d'Humor Gràfic i Salut, celebrada el 2009 i centrada en els trastorns alimentaris, el certamen va batre el seu rècord de participants. Competien prop de 300 il·lustracions de dibuixants professionals i amateurs de més d'una cinquantena de països d'arreu del món com ara l'Iran, la Xina, Turquia, Austràlia, l'Índia, Israel, Singapur, Azerbaidjan o Síria. El guanyador va ser el caricaturista argentí Adrián Anibal Palmas.

El Concurs d'Humor Gràfic i Salut compta amb la col·laboració de la Diputació de Lleida, el Consell Comarcal del Segrià, l'associació cultural Humoràlia, el Col·legi Oficial de Metges de Lleida, Adeslas i la Clínica Montserrat.