22 de febrer de 2010

Jordi Savall a la Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Jordi Savall
FOTO: L. Thurin Nal
 El director artístic de La Fura dels Baus, Miki Espuma, serà l'encarregat d'obrir una nova Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida, que enguany arriba a la setena edició. Espuma protagonitzarà una conferència-acció al Saló Víctor Siurana on participaran actors de la Fura i alumnes de 2n cicle de Comunicació Audiovisual. Serà el proper 22 de març, a les set del vespre.

La inauguració institucional, però, tindrà com a protagonista el reconegut músic català Jordi Savall, considerat el principal intèrpret de viola de gamba a nivell mundial. El també director d'orquestra i musicòleg pronunciarà una conferència sobre El poder de la música, el dia 24 de març.

La 7a Setmana de la Comunicació, que enguany se centrarà en el lema De la cultura de la comunicació a la comunicació de la cultura, tindrà com a convidats el presentador de TV3, Roger de Gràcia, l'escriptora i guionista, Maria Jaén, o els actors, Miquel Garcia i Jordi Diaz, coneguts pel seus papers de Marcel i Fede, respectivament, a la sèrie de televisió, El cor de la ciutat. Ernest Folch, editor del grup Cultura 03, i Joan-Carles Doval, director de la productora Picap, també participaran en la Setmana per reflexionar sobre el futur del llibre i del CD davant la implantació de l'e-book i l'mp3.

A banda de Miki Espuma i Jordi Savall, la Setmana comptarà amb la participació del presentador de TV3, Roger de Gràcia, l'escriptora i guionista, Maria Jaén, i els actors Miquel Garcia i Jordi Diaz, entre d'altres
En el marc de la Setmana de la Comunicació, l'alumnat tindrà la possibilitat de realitzar altres activitats paral·leles, com ara conèixer el Museu de Lleida, Diocesà i Comarcal. També està prevista una visita al turó de la Seu Vella, on es projectarà l'audiovisual: La Seu Vella. L'eterna aïllada, realitzat per estudiants de primer de grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals de la UdL.

La 7a Setmana de la Comunicació, que se celebrarà entre els dies 22 i 25 de març, compta amb el suport d'Ibercaja, l'Institut d'Estudis Ilerdencs, la Paeria, el Museu de Lleida i el Consorci del turó de la Seu Vella. L'organització de la mateixa ha anat a càrrec dels professors Jaume Cabré i Marcel·la Andreu.