22 d'abril de 2013

Els ajuts per impartir català en universitats estrangeres disminuiran l'any vinent

Nil / Iolanda Gòdia / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEAndreu Bosch / FOTO: UdL
baixcorva
Dels 114 ajuts per contribuir a la introducció o la consolidació de la docència d'estudis catalans en universitats de fora del domini lingüístic que enguany té vigents l'Institut Ramon Llull es passarà l'any vinent a 87. Així ho ha anunciat avui el director director de l'Àrea de Llengua i Universitats d'aquesta institució, Andreu Bosch, durant la conferència, El català a més de 150 universitats del món, que ha impartit a la Universitat de Lleida.

Bosch ha assegurat però que l'Institut garantirà amb altres programes com ara ajuts a activitats culturals, estades lingüístiques, cursos de preacollida en origen, formació per al professorat, etc., la continuïtat de l’ensenyament de la llengua, la cultura i la literatura catalanes a les més de 150 universitats que formen part de la Xarxa universitària d'estudis catalans a l'exterior (6 a Àsia; 1 a Austràlia; 116 a Europa; 31 a Amèrica del Nord; i 8 a Amèrica del Nord).

A més de la crisi per la qual passa el país, aquest professor de lingüística de la Universitat de Barcelona, ha explicat que l'Institut Ramon Llull disposa de menys ingressos que l'any passat degut a què, des d'inicis d'any, s'ha retirat del seu consorci el Govern de les Illes Balears, "per una qüestió política", ha afegit. Tot i així, "aviat entrarà a formar part del consorci del Llull, l'Ajuntament de Barcelona".

Bosch, que ha defensat que la cultura catalana és atractiva a l'exterior mercès a la qualitat artística i literària de molts autors catalans, ha estat convidat a la UdL en motiu de la festivitat de Sant Jordi, en un acte organitzat pel Vicerectorat d'Activitats Culturals i Projecció Universitària.