22 d'abril de 2010

Una tesi de Medicina sobre el càncer d'endometri rep un premi de l'Institut d'Estudis Catalans
audio
David Llobet. Universitat de Lleida
David Llobet
La tesi Estudi dels mecanismes moleculars implicats en la sensibilització a l'apoptosi de les cèl·lules de carcinoma d'endometri, de David Llobet Navàs, va obtenir la qualificació d'excel·lent cum laude quan va ser llegida a la Facultat de Medicina de la UdL l'any 2009. Ara l'han reconegut amb un dels premis de l'Institut d'Estudis Catalans 2010, destinats a les millors tesis doctorals en català. Concretament, l'August Pi i Sunyer en l'apartat de Bioquímica i Ciències Fisiològiques. El guardó està dotat amb 4.500 euros.

El treball de David Llobet el van dirigir els doctors Xavier Matías-Guiu i Xavier Dolcet, del grup de Patologia Oncològica de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida). La investigació es va desenvolupar al laboratori de recerca de l'Hospital universitari Arnau de Vilanova. Durant la seua formació predoctoral, Llobet també va rebre el suport de l'Associació Espanyola per a la lluita contra el Càncer i l'Institut Carlos III. Actualment, David Llobet Navàs és investigador postdoctoral a l'Institute for Cancer Genetics de la Universitat de Columbia, a Nova York.