21 de juliol de 2009

La UdL finança amb 6.000 euros un projecte de prevenció de la SIDA a Etiòpia

. La inicitiva, impulsada per l'Associació Antisida de Lleida, la durà a terme l'Oficina de Suport al Desenvolupament d'Ángel Olaran
audio
Poble de Wukro (Etiòpia). FOTO:Associació Antisida de Lleida [+] AMPLIAR IMATGE Wukro (Etiòpia)
FOTO: Associació Antisida de Lleida
L'Oficina de cooperació i solidaritat de la Universitat de Lleida finança amb prop de 6.000 euros un projecte de l'Associació Antisida de Lleida per prevenir la infecció per VIH entre el jovent de la regió de Wukro, a Etiòpia. El programa, que beneficiarà uns 1.500 joves d'entre 14 i 18 anys, es durà a terme durant el proper curs 2009-2010 en quatre escoles de l'àrea de Wukro que es troben prop dels campaments militars fronterers amb Eritrea i que constitueixen un grup de risc important.

El projecte Gabra, que es va iniciar al 2008 amb un estudi de prospecció sobre la incidència de la sida en joves etíops finançat pel Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida i el gimnàs EKKE, vol estendre el programa de prevenció de la transmissió d'aquesta malaltia i els embarassos no desitjats que du a terme l'Oficina de Suport al Desenvolupament de Wukro, impulsada per Ángel Olaran. De fet, serà el personal i els voluntaris d'aquesta Oficina els que executaran el projecte en col·laboració amb l'Associació Antisida de Lleida i professorat de la UdL.

Es pretén crear un grup de joves amb capacitat per actuar com a agents de salut amb l'objectiu de millorar les condicions sociosanitàries de Wukro i la seua àrea d'influència
En un termini de dos anys es pretén crear un grup estable de joves, formats i conscienciats en la problemàtica de la sida, amb capacitat per actuar com a agents de salut amb l'objectiu de millorar les condicions sociosanitàries del jovent de Wukro i la seua àrea d'influència.

El projecte s'estructura en tres programes concrets. El primer, de sensibilització i formació en VIH, està dirigit a l'alumnat i professorat dels centres implicats. El segon preveu la creació de clubs VIH/sida, integrats per alumnes sensibilitzats en els aspectes de la sexualitat segura i responsable; mentre que el tercer programa se centrarà en constituir grups promotors de salut formats pels joves que han mostrat més interès i habilitats per a incorporar-se de forma activa al desenvolupament del projecte. Ells seran els encarregats de mantenir-ne la continuïtat.

La Universitat de Lleida ha destinat enguany un total de 24.000 euros a vuit projectes de cooperació al desenvolupament sobre salut, agricultura i educació que, a més d'Etiòpia, es duran a terme a El Salvador, Bolívia, Brasil, Togo, Perú, la Xina i Argentina.