21 de febrer de 2013

El Maqcentre impulsarà el laboratori central de maquinària agrícola de Bolívia

. Segons un acord entre el PCiTAL, el Ministeri de Desenvolupament Rural i la FEMAC

MaqcentrePCiTAL-bolivia-UdL / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Planas, Vázquez i Pedrós / FOTO: PCiTAL
baixcorva
El Maqcentre impulsarà el laboratori central de maquinària agrícola de Bolívia, segons l'acord entre el viceministre de Desenvolupament Rural del país, Víctor Hugo Vázquez; el director científic del PCiTAL i professor de la UdL, Santiago Planas, i el gerent de l'Associació de Fabricants i Exportadors de Maquinària Agrícola de Catalunya (FEMAC), Enric Pedrós. La reunió ha tingut lloc a la seu ministerial, a La Paz.

L'objectiu d'aquest acord és que Bolívia pugui resoldre la recol·lecció mecanitzada de quinoa, una espècie de gran valor cultivada a la zona de l'altiplà bolivià. El govern bolivià confia poder fer-ho gràcies a l'experiència del Maqcentre, el centre tecnològic de maquinària agrícola del Parc Científic que està en funcionament des de fa quatre anys. L'acord preveu la participació de tècnics del Maqcentre i d'investigadors de la Universitat de Lleida, experts en maquinària agrícola, per desenvolupar aquest projecte.

Els representants del govern bolivià també han manifestat el seu interès per model del Parc Científic i Tecnològic de Lleida com a impulsor de l'economia regional. En aquest sentit, cal recordar que el Parc ha acordat crear el Centre Internacional de Negocis i Cooperació (CINC), que ja treballa en un projecte conjunt amb Perú.

Text: Comunicació PCiTAL