21 d'abril de 2009

L'estudiantat de la UdL celebra la seua festa major amb teatre, castellers, música i esports

. El campus de Cappont acollirà dijous els actes de la diada, que coincideix amb Sant Jordi
audio
Marracos de la UdL [+] AMPLIAR IMATGE La trobada castellera és un dels actes centrals
L'estudiantat de la Universitat de Lleida canviarà aquest dijous els llibres i els apunts pels esports, la música i els jocs de taula, entre altres activitats. Serà en el marc de la tretzena Festa Major, que enguany coincideix amb la diada de Sant Jordi. El programa presenta com a principal novetat el teatre. D'una banda, alumnes de la Facultat de Dret i Economia representaran Les Euménides, d'Esquil, a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, a partir de les sis de la tarda. Dos hores més tard, al mateix espai, estudiants de la Facultat de Medicina protagonitzaran un taller de teatre interactiu.

Els actes començaran a les 11.30h del matí, amb l'arrancada de la tercera edició de la pedalada de l'estudiantat. Els participants, que gaudiran d'esmorzar i dinar gratuïts, sortiran del campus de Cappont. Passaran pel Rectorat i el campus de Ciències de la Salut abans d'acabar a les instal·lacions de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, on cap a les 12.30h tindrà lloc l'esmorzar.

Una altra dels activitats centrals de la 13a Festa Major de l'Estudiantat de la Universitat de Lleida serà la trobada castellera. Hi prendran part els Marracos de la UdL, els Pataquers de la Universitat Rovira i Virgili, els Xoriguers de la Universitat de Girona, els Ganàpies de la Universitat Autònoma de Barcelona i els Arreplegats de la Zona Universitària. Les actuacions començaran a les 18.30h.

Totes les activitats tindran lloc al campus de Cappont, tret de la pedalada que també passarà pel Rectorat, Ciències de la Salut i les instal·lacions d'ETSEA. La diada fa que se suspenguin totes les classes a partir de les onze del matí
Els esports també tenen un pes específic. La canalització del riu Segre acollirà un torneig de rugbi i partits de futbol. També hi ha previst un campionat de bàsquet. El programa es completa amb un dinar popular a base de paella, un concurs de monòlegs, campionats de botifarra, jocs de rol i un torneig de karaoke, tot al campus de Cappont. El punt final el posaran les actuacions dels grups de rock lleidatans Tackpack i 7drock, a partir de les 23.00h.

Amb motiu de la Festa Major de l'Estudiantat, la UdL suspèn les classes del 23 d'abril a partir de les 11 del matí. Els organitzadors tenen l'autorització de l'Ajuntament de Lleida per restringir els accessos al carrer Jaume II a partir del dimarts 21 d'abril per la nit. Això impedirà aparcar al carrer durant dimecres i dijous. Els membres de la comunitat universitària poden continuar utilitzant el pàrquing extern del campus de Cappont, amb accés pel carrer Pere Cabrera.

MÉS INFORMACIÓ