20 de maig de 2008

Premi ASPID per a la UdL . PREMIS / L'Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida ha concedit el novè premi ASPID a la UdL per la seva tasca en la normalització social de les persones amb alguna minusvalidesa. El guardó destaca eines com la "Universitat per a tothom"

Diferents unitats de la UdL desenvolupen programes d’integració per a persones amb discapacitats. Intervenen en diferents àrees funcionals com ara la supressió de barreres arquitectòniques, el suport i l’orientació acadèmica a través del Servei Psicopedagògic, l'adaptació curricular i d'exàmens, o accions per afavorir la inserció laboral. L' Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida (ASPID) ha considerat aquestes actuacions com "un magnífic exemple de bona pràctica en vers la integració de les persones amb diversitat funcional dins de la comunitat universitaria, visualitzant-ho com un gran pas envers la plena integració social". El president d'ASPID, Josep Giralt, destaca la unitat Universitat per a tothom, que desenvolupa accions per a promoure una educació superior "sense barreres".

El lliurament del premi tindrà lloc divendres, 23 de maig, a la Sala Víctor Siurana, amb la presència de Mar Serna (consellera de Treball), Joan Viñas (rector de la UdL), Jaume Gilabert (president de la Diputació de Lleida) i Àngel Ros (alcalde de Lleida).