20 de febrer de 2008

Biotecnologia estrena laboratori de pràctiques

Nou laboratori de pràctiques a Biotecnologia de la UdL
Els alumnes de Biotecnologia de la Universitat de Lleida disposen d'un laboratori de pràctiques de cultiu cel·lular. Segons el coordinador de la titulació, el professor de la UdL, Joan Fibla, aquesta instal·lació, l'equipament de la qual ha costat 18.000 euros, és de les poques que existeixen a l'Estat dedicades a aquesta tècnica d'ús exclusiu per a estudiants. Ahir, el primer grup de pràctiques, sis alumnes de 3r curs, van començar a familiaritzar-se amb el cultiu cel·lular de cèl·lules animals, una tècnica bàsica en la recerca biomèdica.

Aquesta instal·lació, ubicada a la planta soterrani de la Facultat de Medicina, disposa de 2 cabines de cultiu cel·lular, 1 microscopi "invertit" per a l'observació de cèl·lules vives i 1 incubador alimentat amb CO2, a més d'una nevera i una centrífuga. Fibla ha destacat que és el mateix equipament que utilitzen els investigadors en les seues recerques, per tant, "els aparells que veuran al laboratori són iguals als què es trobaran en els seus llocs de treball".

La instal·lació, és de les poques que existeixen a l'Estat dedicades a aquesta tècnica d'ús exclusiu per a estudiants
D'aquí a final de curs, els 25 alumnes de 3r de Biotecnologia utilitzaran 20 hores setmanals aquest laboratori durant les classes pràctiques de les assignatures d'Immunologia i de Cultiu Cel·lular. El curs vinent també podran fer ús d'aquestes instal·lacions els alumnes de la titulació de Medicina. Segons va explicar Joan Fibla, està previst que el proper curs acadèmic puguin comprar-se dos cabines, d'aquesta manera els grups de pràctiques podran augmentar de sis a dotze alumnes.

La llicenciatura en Biotecnologia, que va començar a impartir-se la UdL ara fa tres anys, compta amb 115 matriculats. Durant la carrera, els alumnes també aprenen les tècniques de cultiu de cèl·lules vegetals al laboratori de cultiu cel·lular de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària.

Nou laboratori de pràctiques a Biotecnologia de la UdL
cel·lular de cèl·lules animals, una tècnica bàsica en la recerca biomèdica

MÉS INFORMACIÓ

print enrera pujar