2 de desembre de 2010

Un professor de la UdL, el tercer més productiu d'Espanya en la seua àrea de coneixement
audio
Anton Aluja. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEDr. Anton Aluja

El catedràtic de Psicopatologia de la UdL, Anton Aluja, és el tercer professor més productiu de l'Estat espanyol en la seua àrea de coneixement. Així ho posa de manifest un article publicat en la revista Psicothema on s'analitza la productivitat del professorat funcionari de Psicologia de les universitats espanyoles quant a la publicació d'articles en les revistes de la Web of Science, que aplega les publicacions científiques més prestigioses.

Aluja, amb 53 articles publicats en 20 revistes des de novembre de 2009 fins a març de 2010, ocupa el tercer lloc del rànquing en una de les sis àrees de la Psicologia espanyola, concretament la de Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològic (PETRA). Davant seu es troba el professor Roberto Colom, de la Universitat Autònoma de Madrid, amb 65 articles, i Gualberto Buela-Casal, de Granada, amb 104. L'article afegeix que Aluja, és un dels set professors de l'Estat que ha aconseguit duplicar la seua producció en els darrers cinc anys.

Aquest fet és degut en bona part, segons l'estudi, al creixement en nombre i en prestigi dels grups de recerca i a la qualitat de les investigacions que es fan en l'àmbit de la Psicologia. Aluja, dirigeix el grup Models biològico-factorials de la personalitat: neurotransmissió i genètica de la conducta de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida i és membre del de Models matemàtics i estadístics en biologia de sistemes, genètica de malalties complexes i models biològico-factorials de la personalitat de la UdL.  La seua recerca se centra en la genètica del comportament impulsiu-desinhibit, l'electrofisiologia de les emocions i els models biològico-factorials de la personalitat.

Segons el director del departament de Pedagogia i Psicologia de la UdL, Jaume Sanuy, aquest estudi així com el fet que el departament compti amb dos grups de recerca consolidats, és una bona notícia no només pel departament o la Facultat de Ciències de l'Educació, sinó per la titulació de Psicologia que enguany s'ha començat a impartir a la UdL amb una seixantena de matriculats.