19 de novembre de 2012

Una alumna i un professor de la UdL, guardonats als Premis Vallverdú

. Miquel Pueyo i Ernest Benach guanyen en assaig, mentre que Àngels Marzo, ho fa en poesia
audio
Premis Josep Vallverdú 2012 / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Miquel Pueyo, Àngels Marzo i Xulio Ricardo Trigo / FOTO: Anna Agustí
baixcorva
El director de la Càtedra de Periodisme i Comunicació de la Universitat de Lleida, Miquel Pueyo, ha estat, juntament amb Ernest Benach (expresident del Parlament de Catalunya), el guanyador del 29è Premi d'Assaig Josep Vallverdú, amb el treball Mors certa, hora incerta. De l’Edat Mitjana a la societat xarxa, un assaig escrit a quatre mans. L'obra és una reflexió al voltant de com els éssers humans han viscut i viuen el fenomen de la mort i com possiblement el viuran en un futur després de la irrupció les noves tecnologies de la informació i les comunicacions.

D'altra banda, Àngels Marzo, estudiant de Filologia Hispànica i vinculada a la Càtedra Màrius Torres de la UdL, va obtenir el 17è Premi de Poesia Màrius Torres per Saba Bruta, un poemari fruit de la necessitat que ella mateixa va tenir de trobar una metàfora en un moment on havien desaparegut persones importants en la seua vida, va explicar.

El jurat del premi de poesia Màrius Torres l’integren Jordi Pàmias, Antoni Clapés, Margarida Ballester, Anna Aguilar-Amat i Xulio Ricardo Trigo. Pel que fa al Josep Vallverdú d’assaig, són Salvador Cardús, Carme Arnau, Xavier Duran, Lluïsa Julià i Xavier Antich, els dos darrers, en la seua primera intervenció com a jurat.

Els guardons van ser lliurats divendres en un acte que va tenir lloc a l'Auditori Municipal Enric Granados i on es van homenatjar les escriptores Maria Mercè Marçal, Teresa Pàmies i Mercè Rodoreda.