19 de novembre de 2009

L'experiència de Harvard en la prevenció i atenció de la violència de gènere, a la UdL

. La Universitat de Lleida acull unes jornades internacionals aquest divendres, 20 de novembre
audio

Jornades d'Igualtat d'Oportunitats 2009. Universitat de LleidaLa directora de l'Oficina de Prevenció i Resposta a l'Assetjament Sexual de la Universitat de Harvard, Sarah Rankin, serà l'encarregada d'obrir les Jornades Internacionals en Polítiques d'Igualtat d'Oportunitats en l'Àmbit Acadèmic que la Universitat de Lleida celebra aquest divendres, 20 de novembre. Harvard, ubicada a l'estat nord-americà de Massachusetts, ha estat pionera en la prevenció i atenció de la violència de gènere a la Universitat amb una oficina específica que va començar a funcionar l'any 2003.

L'experiència de Harvard en la gestió d'aquests conflictes serà una de les ponències centrals d'una jornada en què participaran expertes de diferents universitats espanyoles, com la Complutense de Madrid, la Politècnica de Calaunya o la Universitat de La Laguna; així com d'altres europees com la Universitat de Fribourg (Suïssa), la Noruega de Ciència i Tecnologia o la Universitat de Bolonya. També hi haurà representants de les administracions com la Directora General per la igualtat en el treball del Ministeri d'Igualtat, Capitolina Díaz.

Les Jornades Internacionals en Polítiques d'Igualtat d'Oportunitats en l'Àmbit Acadèmic també tractaran altres temes com la promoció acadèmica i investigadora de les universitàries, el lideratge femení a la universitat, les estratègies per a la inclusió de les dones a les carreres tècniques o els plans d'igualtat d'oportunitats, entre d'altres.

La iniciativa es complementa amb el 3er Encontre d'Unitats i Oficines d'Igualtat, que tindrà lloc dissabte, 21 de novembre