19 de juliol de 2012

GLOBALleida remodela la direcció i fa efectiva la seua ampliació amb els consells comarcals

. Ramon Roca ocuparà la presidència executiva del consorci i el proper mes se sabrà qui ocuparà el càrrec de conseller delegat
audio
Globalleida / Universitat de Lleida UdL
Els patrons amb l'equip directiu de Globalleida[+] AMPLIAR IMATGE /
FOTO: Ramon Gabriel
baixcorva
Ramon Roca, un dels màxims impulsors del projecte GLOBALleida, que actualment ocupa la presidència del Consell Social de la Universitat de Lleida (UdL), assumirà les funcions de president executiu del consorci lleidatà. D’aquesta manera, l’actual president, Antoni Brufau, passarà a tenir funcions més estratègiques com a president del Consell General de GLOBALleida, ja que la dedicació que ara demana aquesta institució fa necessari un seguiment més de prop que el que li permeten les seves responsabilitats a Repsol.

A aquest canvi en l’organització de la institució, cal afegir-hi el fet que l’actual conseller delegat, Xavier Pont, després d’haver transmès la seva decisió als patrons del consorci, ha anunciat avui que deixarà el càrrec a partir de l’1 de setembre d’enguany, després de dos anys al capdavant de GLOBALleida, per dedicar-se de ple als nous reptes professionals que se li presenten a l’empresa familiar. El seu substitut serà anunciat en les properes setmanes i serà un professional de reconeguda vàlua. Brufau i les institucions patrones han tingut paraules d’agraïment al conseller delegat sortint, Xavier Pont, per la feina feta.

Així mateix, durant la sessió d’avui del Consell General, s’ha refermat la construcció de GLOBALleida amb la formalització de l’entrada al consorci dels presidents dels consells comarcals i del Conselh Generau d’Aran, amb la qual es garanteix una presència territorial màxima i equitativa en la presa de decisions d’aquest ens de promoció econòmica.

Altrament, el Comitè Executiu ha presentat ja els primers resultats de GLOBALleida en l’àmbit del finançament empresarial i l’atracció d’inversions. El conseller delegat ha presentat l’estructuració del nou fons de capital risc Lleida Capital, SCR de 2,5 milions d’euros, i també s’ha presentat el nou fòrum d’inversió Agrofood Invest que se celebrarà a final d’any en la seva primera edició.

Per altra banda, el Consell General ha aprovat la liquidació del pressupost del 2011 amb un superàvit de 14.129 euros.

Finalment, els patrons continuen treballant en el procés d’integració. L’objectiu de GLOBALleida és que les 8 entitats i serveis de promoció econòmica que formen part de les 5 institucions patrones quedin integrades en aquest únic ens.

Text: Comunicació GlobaLleida